Nowa Zielona Góra jeszcze w tym roku
Jeszcze w tym roku na stacji kolejowej w Zielonej Górzepasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów, wyposażonych w systeminformacji pasażerskiej, windy, oświetlenie i monitoring ? poinformowały PKPPolskie Linie Kolejowe. Spółka na przebudowę stacji przeznaczyła 24 mln zł. Wefekcie pociągi dojadą do Zielonej Góry sprawniej, poprawi się także komfort ibezpieczeństwo pasażerów.
PKP PLK informują, że wszystkie zaplanowane prace na stacjiZielona Góra prowadzone są zgodnie z planem. Podróżni już korzystają z nowegoperonu 1A, który jest wydłużeniem peronu nr 1 w kierunku dworca PKS. Zapewniaon dodatkową obsługę pociągów. Trwają prace przy peronie nr 2, na którym jużzostała wymieniona nawierzchnia. Podróżni zyskają wygodne ławki, pojawi sięczytelne oznakowanie, tablice informacyjne, kosze, nowoczesny systemnagłośnienia oraz oświetlenie i monitoring. Modernizacja wszystkich peronówzakończy się latem.
Pod koniec lutego br. rozpoczną się prace przy remoncieprzejścia podziemnego między peronami nr 1 i nr 2. W tunelu pojawi siępochylnia dla rowerzystów oraz dwie windy, które ułatwią podróżowanieniepełnosprawnym i osobom z wózkami dziecięcymi. Większe poczuciebezpieczeństwa podróżnym zapewni monitoring. Dzięki temu Zielona Góra będziemiała taki standard, jaki PLK wprowadza na wszystkich stacjach.
W obrębie stacji w celu usprawnienia ruchu pociągówwyremontowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Na prowadzonejinwestycji zyskają nie tylko podróżujący pociągiem, ale i kierowcy, którzy jużkorzystają z nowej nawierzchni na przejeździe kolejowym przy ul. Zagłoby.
Przebudowa stacji Zielona Góra prowadzona jest w ramach modernizacjilinii kolejowej z Wrocławia do Szczecina – tzw. Nadodrzanki. Wykonawcąinwestycji jest firma ZUE S.A. z Krakowa. Prowadzone prace na stacji ZielonaGóra to jedno z wielu przedsięwzięć w ramach prowadzonego przez PLK wielkiegoprogramu inwestycyjnego obejmującego gruntowną modernizację infrastruktury wcałym kraju. Jednym z jego najważniejszych elementów jest rozwój transportukolejowego w wymiarze lokalnym i aglomeracyjnym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dzięki porozumieniu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. imiasta Zielona Góra, modernizacja peronów na stacji to tylko jeden z elementówwspólnych inwestycji. Kolejnym będzie przebudowa wiaduktu kolejowego nad ul.Stefana Batorego, który obecnie stanowi ?wąskie gardło? dla transportuautobusowego. Nowy obiekt będzie szerszy ? co umożliwi bezkolizyjny ruchautobusów komunikacji miejskiej. Wiadukt zyska także nowe, wygodniejszeprzejścia dla pieszych. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla planów miasta,czyli budowy dużego centrum przesiadkowego w pobliżu dworca kolejowego i integracjęsystemu transportowego. Druga z inwestycji dotyczy przedłużenia tunelu ododatkowe 25 metrów, aż do ulicy Towarowej. Dzięki tym pracom podróżni zyskająwygodne i komfortowe przejście pod torami, a mieszkańcy bezpieczny łącznik zdrugą stroną miasta. Trzecia z inwestycji to budowa nowego, pełnego zadaszeniaperonów. Pozwoli ono wygodnie i bezpiecznie przejść pasażerom z peronów istacji do zaplanowanego przez miasto Centrum Przesiadkowego. Realizacjapowyższych przedsięwzięć pozwoli na pełną integrację transportu kolejowego zmiejskim transportem publicznym. Pasażerowie zyskają możliwość wygodnychprzesiadek z pociągów do autobusów oraz wygodny tunel łączący dwie częściZielonej Góry. Przebudowa wiaduktu, przedłużenie tunelu i budowa zadaszeniarozpocznie się w 2017 roku. Łączny koszt wszystkich inwestycji wyniesie 22 mlnzł.
„