Nowa Warszawa Zachodnia przed Bożym Narodzeniem

inforail
20.10.2015 13:56

Chcemy oddać nowy dworzec Warszawa Zachodnia przedbożonarodzeniowym szczytem komunikacyjnym ? powiedział dziś Jarosław Bator,członek Zarządu PKP SA. Obiekt jest już prawie gotowy. Hamonogram był napięty, ale działamy zgodnie z planem. Trwają ostatnie pracewykończeniowe. Wynajęliśmy już wszystkie powierzchnie komercyjne ? mówi Bator.Na nowym dworcu będzie restauracja typu fast-food, księgarnia i kiosk ?wyjaśnia przedstawiciel PKP SA. Nie zabraknie także toalet czy pokoju dla matekz dziećmi. Obiekt jest rzecz jasna przystosowany dla potrzeb osóbniepełnosprawnych. Dwie windy zapewnią im całkowity dostęp do obiektu ? mówiBator. Są także schody ruchome. Przypomnijmy bowiem, że dworzec zostałzlokalizowany na poziomie -1.

Obiekt ma być uzupełnieniem tego, co dziś PKP oferująpasażerom od strony ulicy Tunelowej. Łącznie dwa dworce to 1700 m2 ? wyjaśnia JarosławBator. Ten nowy to 1300 m2. Mają się uzupełniać, nie konkurować ze sobą.Dworzec od strony Tunelowej nie zostanie zamknięty. Takie rozwiązanie pozwolina rozładowanie ruchu, który dotychczas skupiał się wyłącznie przy istniejącymbudynku dworcowym oraz w okolicy kas biletowych w tunelu przy peronach. Tychostatnich przybędzie. W nowej części będzie ich 6, plus dwa biletomaty.

Nowy dworzec będzie połączony z tunelami prowadzącymi naperony. Te niestety na Zachodnim nie są w żaden sposób przyjazne osobomniepełnosprawnym. To ma się zmienić, ale dopiero za kilka lat. Wówczas PKP PLKplanują modernizację. Z nowoczesnym obiektem nie współgra także dworzecautobusowy. Czy to się zmieni? Przedstawiciel PKP SA odsyła do Polonusa.Wiadomo dziś, że PKS ma problemy z własnością działek. A to blokuje inwestycje.

Przy dworcu powstanie także parking typu Kiss and Ride.Będzie bezpłatny. Pomieści 33 pojazdy.