Nowa umowa stary tabor. Na Lubelszczyźnie

inforail
05.11.2020 13:45

W UrzędzieMarszałkowskim Województwa Lubelskiego została dziś podpisana 10-letnia umowaze spółką Polregio d. Przewozy Regionalne o wartości ponad 1,14 mld zł naświadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych w województwielubelskim.

Umowa będzie obowiązywała od 1 stycznia 2021 roku do 14grudnia 2030 roku. W tym czasie pociągi pokonają łącznie 29 mln kilometrów.

Kolej odgrywa istotnąrolę w transporcie zbiorowym, ponieważ to najbezpieczniejszy, najbardziejekologiczny i najbardziej pojemny środek transportu. Naszą rolą jako zarząduwojewództwa jest zachęcanie do korzystania z kolei i jednocześnie gwarantowaniepewności tego transportu – mówił Marszałek Województwa Lubelskiego JarosławStawiarski.

W ramach nowej umowy będą realizowane przewozy pasażerskie wwojewództwie lubelskim na następujących liniach komunikacyjnych:

– Linia 30 Lublin Główny – Parczew Kolejowa

– Linia 7 Lublin Główny – Chełm

– Linia 7/581 Lublin Główny – Lublin AIRPORT

– Linia 7/69/72 Lublin Główny – Zamość Wschód

– Linia 72/69/101 Zamość Wschód – Bełżec – gr. województwa –(Jarosław)

– Linia 68 Lublin Główny – Kraśnik – gr. województwa –(Stalowa Wola)

– Linia 7 Lublin Główny – Dęblin

– Linia 7/26/2 Lublin Główny – Dęblin – Łuków – Terespol –gr. państwa

– Linia 2 Łuków – gr. województwa – (Siedlce)

To druga wieloletnia umowa zawarta przez tego operatora wtym roku. Wcześniej podpisało ją województwo podkarpackie, po pamiętnymprzetargu, w którym to wykonawca nie zamawiający dyktował warunki.

Zarówno na Podkarpaciu, jak i na Lubelszczyźnie nie ma mowyo nowym taborze, który zostanie wprowadzony do ruchu przez operatora. Podstawęstanowić będą pociągi marszałkowskie, uzupełnione o EN57, należące do Polregiod. Przewozy Regionalne. Pocieszające dla pasażerów jest, że Urząd Marszałkowskizakontraktował w Newagu nowe Implusy.