Nowa umowa stary tabor. Na Lubelszczyźnie
W UrzędzieMarszałkowskim Województwa Lubelskiego została dziś podpisana 10-letnia umowaze spółką Polregio d. Przewozy Regionalne o wartości ponad 1,14 mld zł naświadczenie usług publicznych w zakresie przewozów kolejowych w województwielubelskim.
Umowa będzie obowiązywała od 1 stycznia 2021 roku do 14grudnia 2030 roku. W tym czasie pociągi pokonają łącznie 29 mln kilometrów.
Kolej odgrywa istotnąrolę w transporcie zbiorowym, ponieważ to najbezpieczniejszy, najbardziejekologiczny i najbardziej pojemny środek transportu. Naszą rolą jako zarząduwojewództwa jest zachęcanie do korzystania z kolei i jednocześnie gwarantowaniepewności tego transportu – mówił Marszałek Województwa Lubelskiego JarosławStawiarski.
W ramach nowej umowy będą realizowane przewozy pasażerskie wwojewództwie lubelskim na następujących liniach komunikacyjnych:
– Linia 30 Lublin Główny – Parczew Kolejowa
– Linia 7 Lublin Główny – Chełm
– Linia 7/581 Lublin Główny – Lublin AIRPORT
– Linia 7/69/72 Lublin Główny – Zamość Wschód
– Linia 72/69/101 Zamość Wschód – Bełżec – gr. województwa –(Jarosław)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Linia 68 Lublin Główny – Kraśnik – gr. województwa –(Stalowa Wola)
– Linia 7 Lublin Główny – Dęblin
– Linia 7/26/2 Lublin Główny – Dęblin – Łuków – Terespol –gr. państwa
– Linia 2 Łuków – gr. województwa – (Siedlce)
To druga wieloletnia umowa zawarta przez tego operatora wtym roku. Wcześniej podpisało ją województwo podkarpackie, po pamiętnymprzetargu, w którym to wykonawca nie zamawiający dyktował warunki.
Zarówno na Podkarpaciu, jak i na Lubelszczyźnie nie ma mowyo nowym taborze, który zostanie wprowadzony do ruchu przez operatora. Podstawęstanowić będą pociągi marszałkowskie, uzupełnione o EN57, należące do Polregiod. Przewozy Regionalne. Pocieszające dla pasażerów jest, że Urząd Marszałkowskizakontraktował w Newagu nowe Implusy.