Nowa szansa dla PolskiBus.com?
Trudno oprzeć sięwrażeniu, że PKP Intercity same stwarzają okazję do przejęcia swoich pasażerówz segmentu ekonomicznego autobusowej konkurencji.
Chodzi rzecz jasna o połączenia na trasie z Warszawy doTrójmiasta. Podczas gdy PKP Intercity informują o zawieszeniu drugiego jużpołączenia kategorii TLK, PolskiBus.com przekazuje wieści, że już od 1 wrześniana kursach linii P1 Warszawa-Gdańsk obowiązywać będą nowe, niższe ceny. Cowięcej przewoźnik autobusowy przygotował też promocję na końcówkę wakacji. Nawszystkie kursy linii P1, ale także P12 (Katowice-Gdańsk i Kraków-Gdańsk) możnakupić bilety za 20 zł.
Tymczasem PKP Intercity w czerwcu zawiesiły kursowaniepociągu TLK Rataj, wczoraj zaś poinformowały o zaprzestaniu uruchamianiu TLKPolaris. PolskiBus.com cały czas ma natomiast w swojej ofercie nocnepołączenie, które, jak wynika z naszych doświadczeń, cieszy się całkiem sporymzainteresowaniem. Co prawda z informacji przekazanych przez PKP Intercitywynika, że wstrzymanie kursowania TLK Rataj nie wpłynie znacząco na jakość ofertypołączeń międzywojewódzkich, to jednak gdy dołożymy do tego TLK Polaris, tomamy obraz pogarszającej się jednak oferty pociągów segmentu ekonomicznego.Warto zauważyć, że cały czas jednym z najpopularniejszych pociągów na tejtrasie jest IC Neptun, a nie wcale pociągi kategorii EIP. Powód jest prosty.Cena biletu.
Pamiętajmy też, że na rynku coraz śmielej poczyna sobie SuperPKS,który również oferuje połączenia do Trójmiasta. Mimo, że na razie PKP Intercitybronią się jeszcze czasami przejazdu, to jednak dalsza likwidacja połączeńkategorii IC i TLK może spowodować osłabienie pozycji przewoźnika na rynku. Obydo tego nie doszło?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„