Nowa propozycja Alstomu dla DB
inforail
05.04.2012 11:17
Nowa propozycja Alstomu dla DB
Alstom Transport wyprodukuje 28 pociągów regionalnych Coradia Continental dla niemieckiego operatora Deutsche Bahn Regio NRW GmbH. Kontrakt jest wart około 140 milionów euro. To pierwszy etap umowy ramowej podpisanej przez producenta w 2011 roku z DB Regio na dostawę do 400 pociągów. Pociągi będą uruchamiane na sieci transportowej w Nadrenii Północnej-Westfalii (NRW) od 2014 roku. Składy Coradia Continental będą produkowane na terenie zakładów Alstom Salzgitter w Niemczech. Fabryka ma już doświadczenie w budowie takich pociągów, powstało tu już 141 takich składów.
Cieszymy się, że Deutsche Bahn wybrały nasze nowoczesne i niezawodne pociągi – powiedział dr Martin Lange, dyrektor zarządzający Alstom Transport w Niemczech. Nasza koncepcja Coradia Continental oferuje wysoką elastyczność dla klientów i maksymalny komfort dla pasażerów. Cieszy nas to, że możemy przyczyniać się do dalszego rozwoju usług transportowych w Nadrenii Północnej- Westfalii – dodaje.
Pociągi Coradia Continental mogą poruszać się z maksymalną prędkością do 160 km /h. Jak informuje producent cechuje je doskonałe przyspieszanie. Ich pojemność to 170 miejsc siedzących i 173 miejsc stojących dla pasażerów. Pociągi mogą być dwu-i trzysystemowe. DB Regio zamierza wykorzystać je do obsługi podmiejskich linii S5 i S8 z Dortmundu do Mönchengladbach.
W nowych składach zostaną wprowadzone nowoczesne, ekologiczne technologie. Rekuperacyjne hamulce pozwalają odzyskiwać przy hamowaniu do 30% energii, która będzie oddawana do sieci zasilającej. Ze względu na wykorzystanie najnowocześniejszych komponentów zderzeniowych, pociągi spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, zgodne z normą EN 15227, która wejdzie w życie w Europie od 2013 roku.
Pociągi zostały dostosowane do specyficznych wymagań klienta. Po raz pierwszy w składach kursujących na tej linii kolejowej toalety będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Modyfikacje dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej i upośledzeniem wzrokowym poczyniono również poprzez zamontowanie wskazówek dźwiękowych, poręczy bocznych, oznakowania i oświetlenia elektrycznego w celu poprawy orientacji przestrzennej. Są też specjalnie wydzielone miejsca dla wózków inwalidzkich, rowerów i wózków dziecięcych. Każdy skład zostanie wyposażony w monitoring.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024