Nowa jakość na czeskich torach

inforail
29.05.2012 11:55
Prywatny czeski przewoźnik LEO Express zaprezentował swój nowy nabytek –wyprodukowany przez Stadlera Flirt. Jeszcze w tym roku właśnie takie pociągi zaczną wozić pasażerów na trasie pomiędzy Pragą i Ostrawą. Przewoźnik zachwala pojazd jako nowoczesny i luksusowy, wyposażony w ekrany LCD, klimatyzację i toalety przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Skład został zbudowany w siedleckiej fabryce Stadlera. Należy on do tej samej rodziny pociągów co te, znane z polskich szlaków kolejowych , a kursujące w barwach Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Czeski Flirt jest jednak pociągiem przeznaczonym do obsługi ruchu dalekobieżnego. Polskie składy to typowo regionalne pociągi. Flirt dla LEO Express jest pięcioczłonowy, z dostępem do Internetu we wszystkich klasach. A podróżni do swojej dyspozycji będą mieli trzy klasy –Premium, ekonomiczną i biznesową.  Są także większe półki bagażowe, co nie jest przecież bez znaczenia na trasach dalekobieżnych. Na linii Praga-Ostrawa LEO Express chce zaoferować pasażerom nową jakość usług, opartą przede wszystkim na wygodzie podróżowania.
Flirt Stadlera dla Leo ExpressFlirt Stadlera dla Leo ExpressFlirt Stadlera dla Leo ExpressStadler dla Leo Express
Rozpoczynamy nową erę w czeskich kolejach. LEO Express to pierwszy prywatny przewoźnik pasażerski w Czechach. Nasz tabor będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie. Szwajcarski producent Stadler Rail zaprojektował pociągi specjalnie dla potrzeb klientów czeskich kolei. Ten pociąg jest pod wieloma względami tym najlepszym, co można zaoferować pasażerom w ruchu kolejowym. Dzięki unikalnemu połączeniu dużych prędkości, krótkich czasów przejazdu i wysokiej jakości usług oferowanych przez LEO Express nie boimy się wysokich standardów zachodnioeuropejskich kolei –mówi Leo Novotny, właściciel LEO Express. Chcemy, aby dla naszych pasażerów podróż była przyjemnością. Tym będziemy starać się pokonać konkurencję –dodaje.
Nasze pociągi są bardzo wydajne i ekonomiczne. Ich nowoczesne konstrukcje są lekkie, ale i bardzo wytrzymałe. Charakteryzują się niskim zużyciem energii i kosztami operacyjnymi.  A dodatkowo są dynamiczne i komfortowe podczas jazdy –dodaje Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadler Rail.
Flirt Stadlera dla Leo ExpressFlirt Stadlera dla Leo ExpressFlirt Stadlera dla Leo Express
W najbliższych tygodniach pierwszy Stadler dla LEO Express będzie przechodził dalsze niezbędne testy na torze badawczym w Velim. Doświadczeni specjaliści wykonają próby hamulcowe, zmierzą także poziom hałasu i kompatybilność elektromagnetyczną (EMC). Po zakończeniu wszystkich wymaganych testów w Velim rozpoczną się próby prowadzone na normalnych liniach kolejowych.
Wnętrze - klasa premiumWnętrze - klasa ekonomicznaWnętrze - klasa biznes
W grudniu tego roku LEO Express rozpocznie regularne kursy wykorzystując wszystkie pięć Flirtów i realizując 16 połączeń dziennie. Dotychczas Stadler przekazał klientowi dwa pociągi, kolejne trzy  zostaną odebrane do końca roku. Trasa Praga-Pardubice i Ołomuniec-Ostrava-Bohumin to dopiero początek. W najbliższych latach LEO Express chce rozszerzyć ekspresowe połączenia na inne linie kolejowe w Czechach i krajach sąsiednich.