Nowa jakość na czeskich torach
inforail
29.05.2012 11:55
Nowa jakość na czeskich torach
Prywatny czeski przewoźnik LEO Express zaprezentował swój nowy nabytek –wyprodukowany przez Stadlera Flirt. Jeszcze w tym roku właśnie takie pociągi zaczną wozić pasażerów na trasie pomiędzy Pragą i Ostrawą. Przewoźnik zachwala pojazd jako nowoczesny i luksusowy, wyposażony w ekrany LCD, klimatyzację i toalety przystosowane do obsługi niepełnosprawnych. Skład został zbudowany w siedleckiej fabryce Stadlera. Należy on do tej samej rodziny pociągów co te, znane z polskich szlaków kolejowych , a kursujące w barwach Kolei Mazowieckich i Kolei Śląskich. Czeski Flirt jest jednak pociągiem przeznaczonym do obsługi ruchu dalekobieżnego. Polskie składy to typowo regionalne pociągi. Flirt dla LEO Express jest pięcioczłonowy, z dostępem do Internetu we wszystkich klasach. A podróżni do swojej dyspozycji będą mieli trzy klasy –Premium, ekonomiczną i biznesową. Są także większe półki bagażowe, co nie jest przecież bez znaczenia na trasach dalekobieżnych. Na linii Praga-Ostrawa LEO Express chce zaoferować pasażerom nową jakość usług, opartą przede wszystkim na wygodzie podróżowania.
Rozpoczynamy nową erę w czeskich kolejach. LEO Express to pierwszy prywatny przewoźnik pasażerski w Czechach. Nasz tabor będzie jednym z najnowocześniejszych w Europie. Szwajcarski producent Stadler Rail zaprojektował pociągi specjalnie dla potrzeb klientów czeskich kolei. Ten pociąg jest pod wieloma względami tym najlepszym, co można zaoferować pasażerom w ruchu kolejowym. Dzięki unikalnemu połączeniu dużych prędkości, krótkich czasów przejazdu i wysokiej jakości usług oferowanych przez LEO Express nie boimy się wysokich standardów zachodnioeuropejskich kolei –mówi Leo Novotny, właściciel LEO Express. Chcemy, aby dla naszych pasażerów podróż była przyjemnością. Tym będziemy starać się pokonać konkurencję –dodaje.
Nasze pociągi są bardzo wydajne i ekonomiczne. Ich nowoczesne konstrukcje są lekkie, ale i bardzo wytrzymałe. Charakteryzują się niskim zużyciem energii i kosztami operacyjnymi. A dodatkowo są dynamiczne i komfortowe podczas jazdy –dodaje Peter Jenelten, wiceprezes ds. marketingu i sprzedaży Stadler Rail.
W najbliższych tygodniach pierwszy Stadler dla LEO Express będzie przechodził dalsze niezbędne testy na torze badawczym w Velim. Doświadczeni specjaliści wykonają próby hamulcowe, zmierzą także poziom hałasu i kompatybilność elektromagnetyczną (EMC). Po zakończeniu wszystkich wymaganych testów w Velim rozpoczną się próby prowadzone na normalnych liniach kolejowych.
W grudniu tego roku LEO Express rozpocznie regularne kursy wykorzystując wszystkie pięć Flirtów i realizując 16 połączeń dziennie. Dotychczas Stadler przekazał klientowi dwa pociągi, kolejne trzy zostaną odebrane do końca roku. Trasa Praga-Pardubice i Ołomuniec-Ostrava-Bohumin to dopiero początek. W najbliższych latach LEO Express chce rozszerzyć ekspresowe połączenia na inne linie kolejowe w Czechach i krajach sąsiednich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024