Norymberga: Postępy przy przebudowie trasy Nürnberg – Fürth

inforail
24.01.2008 15:46
Linia między Norymbergą, a Furth należy do najstarszych w Niemczech. To właśnie między tymi miastami rozpoczęły kursowanie pierwsze pociągi w Niemczech. Coprawda starą trasę już dawno zastąpiono nową, jednak nadal jest ona dwutorowa, co ogranicza przepustowość węzła, jak również uniemożliwia wprowadzenie S-Bahn. Dodatkowo odcinek ten jest częścią ważnego połączenia dużej prędkości z Monachium do Belina. Dlatego też podjęto decyzję o dobudowie kolejnych dwóch torów. W efekcie odcinek będzie miał cztery tory, gdzie po każdym będzie można jechać w dowolnym kierunku. Pierwszy tor będzie służył dla S-Bahn, natomiast trzy pozostałe dla pociągów pasażerskich regionalnych i dalekobieżnych, jak również dla pociągów towarowych. 28 stycznia 2008 rozpocznie się budowa ścian oporowych pod rozszerzone torowisko w Norymberdze, które mają zostać zakończone w lutym 2008. Z racji obciążenia ruchem prace będą prowadzone w nocy. Od marca rozpoczną się prace ziemne oraz związane z elektryfikacją. Prace na całym odcinku mają zostać zakończone w 2010 roku.
Źródło: Komunikat prasowy DB