Norymberga: 20% więcej podróżnych w Franken-Sachsen-Express
Pociągi RE w Niemczech okazują się bardzo dużym sukcesem. Połączenie przyspieszonego charakteru z cenami pociągu regionalnego daje bardzo pozytywne efekty. Wczoraj prezentowaliśmy wyniki przewozowe München-Nurnberg-Express, gdzie wynosił on 30%, w dniu dzisiejszym przybliżamy Franken-Sachsen-Express, gdzie wzrost przewozów wyniósł 20%. Pociągi te kursują na trasie Norymberga –Drezno i stanowią najtańsze szybkie połączenie pomiędzy oboma landami. Największy wzrost zanotowano w weekendy, co stanowi potwierdzenie, że kolej staje się ponownie atrakcyjna dla wyjazdów turystycznych. Franken-Sachsen-Express zostało uruchomione w grudniu 2006 roku, gdzie dziennie kursuje 13 bezpośrednich pociągów w jednym kierunku. Projekt ten powstał po fali spektakularnych porażek z wprowadzaniem pociągów ICE-TD. Składy te cechowały się bardzo dużą awaryjnością mechanizmu wychyłu pudła co spowodowało, że opóźnienia rzędu 30 minut były na porządku dziennym. Jako kryzysowe rozwiązanie posłużyło przemalowanie pociągów regionalnych z wychylnym pudłem i skierowanie ich do ruchu jako zastępstwo. Jednak komfort tych pociągów był niski i w związku z tym następował ciągły odpływ pasażerów. Niewiele poprawiło również wprowadzenie tradycyjnych IC. Dopiero przekwalifikowanie połączeń na RE okazało się strzałem w dziesiątkę. Warto o tym pamiętać wobec groźby likwidacji pociągów pospiesznych w Polsce.
Źródło: Komunikat prasowy DB