Nocne pociągi tylko sezonowo i z Przemyśla do Świnoujścia
inforail
30.05.2014 13:07
Nocne pociągi tylko sezonowo i z Przemyśla do Świnoujścia
Jak poinformował Zbigniew Klepacki, wiceminister infrastruktury i rozwoju regionalnego przyszła oferta PKP Intercity zakłada, iż połączenia nocne (z wagonami sypialnymi i kuszetkami) mają obejmować wyłącznie:
1) całoroczne połączenia w najdłuższych relacjach, tj. np. Przemyśl –Szczecin/Świnoujście,
2) wybrane połączenia sezonowe w okresie zimowym i wakacji letnich.
Natomiast pozostałe relacje obsługiwane będą wyłącznie połączeniami dziennymi. Wpływ na podjęcie takiej decyzji ma fakt, iż kursy nocne musiałyby być uruchamiane w bardzo późnych godzinach wieczornych bądź przyjazdy do stacji docelowych planowane we wczesnych godzinach porannych, co jest niekorzystne z punktu widzenia podróżnych. Jak informuje Zbigniew Klepacki, kumulacja prac modernizacyjnych na całej sieci kolejowej powoduje znaczący spadek przewozów i coraz mniejsze zainteresowanie podróżnych koleją w skali całego kraju (nie tylko na modernizowanych trasach), czego skutkiem jest spadek przychodów ze sprzedaży biletów, a tym samym wzrost zapotrzebowania na rekompensatę wypłacaną PKP Intercity z budżetu państwa. W związku z tym wprowadzane korekty rozkładu jazdy dotyczą pociągów o niskiej frekwencji, generujących najwyższy deficyt. Spadek zainteresowania podróżnych dotyczy także pociągów kursujących w porze nocnej. W związku z tym oraz z uwagi na ograniczoną kwotę dotacji budżetowej przeznaczonej na dofinansowanie usług publicznych realizowanych przez PKP Intercity konieczne jest wprowadzanie zmian w rozkładzie jazdy pociągów polegających na zawieszeniu najbardziej nierentownych kursów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przy okazji dowiadujemy się, iż PKP Intercity, w ramach obecnie uruchamianych połączeniach nocnych nie oferują usług gastronomicznych. Będąc już przy tym temacie warto dodać, iż, jak informuje Zbigniew Klepacki, w rozkładzie jazdy pociągów 2014/2015 wprowadzone będą przewozy marki EIC Premium, wykonywane składami zespołowymi (Pendolino), czego efektem w ramach całokształtu oferty przewozowej PKP Intercity liczba pociągów z obsługą gastronomiczną ulegnie zwiększeniu. O ile rzecz jasna Pendolino w ogóle na tory wyjadą. Występujące obecnie fluktuacje w liczbie pociągów dziennych, w składach których kursują wagony gastronomiczne, wynikają głównie z faktu zawieszenia kursowania niektórych pociągów przez Centralną Magistralę Kolejową, obecnie intensywnie modernizowaną.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024