Nikt nie chce kupić pociągów od wodociągów
GórnośląskiePrzedsiębiorstwo Wodociągów nie może znaleźć nabywcy na jednostki spalinoweserii SN83 i SN84.
Jak już informowaliśmy na sprzedaż wystawione są:
spalinowy zespół trakcyjny 2-członowy typu DH2 SN 83-003 onumerze bocznym 3231 nr fabryczny 85484,
spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN 84-001 nr fabryczny614026-3, 614025-5, 914023-7,
spalinowy zespół 3-członowy VT-614 SN 84-002 nr fabryczny95800914005-3, 95800614010-6, 95800614009-8.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spółka informuje, że prowadzi przetarg w celu zaspokojeniasię z umowy przewłaszczenia rzeczy ruchomej na zabezpieczenie z dnia 30stycznia 2013 r. zawartej z Inteko Sp. z o.o. (obecnie Inteko Sp. z o.o. wlikwidacji). Kolejne przetargi nie kończą się sukcesem, a jednostki niszczeją.
Przypomnijmy, że wszystkie pojazdy należały do Sigma Tabor,spółki która została postawiona w stan upadłości. Do Polski zostały sprowadzonez Niemiec i Holandii, a następnie poddane modernizacji, dzięki której mogłyzostać wprowadzone do eksploatacji w Polsce. Ostatnio autobusy szynowe byłyeksploatowane przez Koleje Śląskie, wcześniej niektóre także przez PrzewozyRegionalne. Składy zostały przejęte przez Górnośląskie PrzedsiębiorstwoWodociągów S.A. i miały zostać przekazane Kolejom Śląskim. Czy teraz pojazdyznajdą nowego właściciela? Swego czasu zainteresowanie tymi jednostkamiwykazywały Przewozy Regionalne. Dwa lata temu mówiło się, że jednostki temogłyby trafić, dodajmy ponownie, na Pomorze. Tamtejszy Oddział cierpi na brakitaborowe, być może nie byłoby to takie złe rozwiązanie. Kolejne podejście dosprzedania pociągów już 21 lipca 2017 roku.
„