Nieznacznie spada punktualność pociągów
W trzecim kwartalepunktualnie do stacji docelowej przyjechało ponad 92% wszystkich pociągówpasażerskich.
W tym czasie, z uwagi na liczne wyjazdy, przewoźnicyuruchomili większą liczbę pociągów. Na tory wyjechało ponad 441 tys. pociągów -o 19,7 tys. więcej, niż w poprzednim kwartale i o 8,1 tys. więcej, niż w IIIkwartale roku 2018.
W trzecim kwartale współczynnik punktualności na przybyciubył porównywalny. W lipcu osiągnął wartość 92,18%, w sierpniu 92,47%, a wewrześniu 91,98%.
Wakacje to okreswzmożonego ruchu. Przewoźnicy pasażerscy utrzymali punktualność na równympoziomie w lipcu i w sierpniu, reagując na niepokojącą sytuację z czerwca.Zauważalny wzrost liczby pociągów odwołanych w trzecim kwartale był głównieskutkiem awarii pojazdów szynowych – zaznacza dr inż. Ignacy Góra, PrezesUrzędu Transportu Kolejowego
Wśród wszystkich opóźnionych pociągów w trzecim kwartale64,9% stanowiły pociągi, których opóźnienie nie przekroczyło 5 minut i 59sekund (63,6 tys. pociągów). Niespełna 33% to składy, które do stacji końcowejdojechały z opóźnieniem wyższym niż 5 minut i 59 sekund, lecz nie większym niż59 minut i 59 sekund (32,3 tys. pociągów). Średni czas opóźnień powyżej 5 minuti 59 sekund wyniósł w trzecim kwartale 21 minut i 26 sekund.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Liczba pociągów odwołanych w lipcu, sierpniu oraz wewrześniu wyniosła kolejno 1 232, 1 362 oraz 1 068. Podobnie jak w czerwcubieżącego roku, na wysoką liczbę pociągów odwołanych wpływ miały awarie taborukolejowego, dotyczące w większości przypadków lokalnych połączeń wojewódzkich.
„