Niesprawne wagony w EIC Sobieski!

inforail
11.08.2015 07:34

W wyniku podjętych działań Prezes UTK ponownie stwierdziłnieprawidłowości w pociągu spółki PKP Intercity EC ?Sobieski? relacji Wiedeń ?Gdynia Główna. Nieprawidłowości polegały m.in. na: eksploatacji wagonówpasażerskich, pomimo wydanej przez Prezesa UTK decyzji ograniczających icheksploatację, niezapewnieniu podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa ikomfortu podróżowania w odniesieniu do temperatury w pojeździe, eksploatacjipojazdów pasażerskich z niesprawnym układem klimatyzacji, z niesprawnymidrzwiami przedziałowymi, z niesprawną pneumatyką drzwi czołowych (międzywagonami), z nieczynnymi drzwiami bocznymi, czy wreszcie z nieczynnymitoaletami w większości z wagonów.

Podczas kontroli przeprowadzonej w lipcu br. w pociągu EC?Sobieski? relacji Wiedeń ? Gdynia Główna, stwierdzono niezapewnienieodpowiednich warunków podróżowania z uwagi na wysokie wartości temperaturypowietrza (ze względu na uszkodzenie systemu klimatyzacji) ? dochodzące do34,3°C wewnątrz wagonu pasażerskiego. Analogiczne nieprawidłowości stwierdzonopodczas kontroli Prezesa UTK w dniu 6 sierpnia 2015 roku.

Ze względu na liczne nieprawidłowości w pociągu EC ?Sobieski?,ponownej kontroli Prezes UTK poddał ten pociąg w dniu 8 sierpnia 2015 roku. Wpociągu stwierdzono analogiczne nieprawidłowości. Pomiary wykazały temperaturęprzekraczającą wewnątrz pojazdu 36°C.

Podczas kontroli stwierdzono również, że w składzie pociąguznajdowały się wagony, które nie powinny przewozić pasażerów. W wynikuwcześniejszych kontroli, decyzjami Prezesa UTK ich eksploatacja zostałaograniczona.

W związku z powyższymi uchybieniami Prezes UTK ograniczyłeksploatację pojazdów kolejowych niespełniających norm bezpieczeństwa ikomfortu podróżowania zaś decyzje Prezesa UTK podlegały natychmiastowejwykonalności.

Celem przeprowadzanych działań kontrolnych jest zwiększeniekomfortu podróżowania pasażerów transportem kolejowym, poziomu bezpieczeństwapasażerskich przewozów kolejowych, jakości usług pasażerskich przewozówkolejowych oraz poprawa konkurencyjności przewozów kolejowych względempozostałych gałęzi transportu.