Niesprawne wagony w EIC Sobieski!
W wyniku podjętych działań Prezes UTK ponownie stwierdziłnieprawidłowości w pociągu spółki PKP Intercity EC ?Sobieski? relacji Wiedeń ?Gdynia Główna. Nieprawidłowości polegały m.in. na: eksploatacji wagonówpasażerskich, pomimo wydanej przez Prezesa UTK decyzji ograniczających icheksploatację, niezapewnieniu podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa ikomfortu podróżowania w odniesieniu do temperatury w pojeździe, eksploatacjipojazdów pasażerskich z niesprawnym układem klimatyzacji, z niesprawnymidrzwiami przedziałowymi, z niesprawną pneumatyką drzwi czołowych (międzywagonami), z nieczynnymi drzwiami bocznymi, czy wreszcie z nieczynnymitoaletami w większości z wagonów.
Podczas kontroli przeprowadzonej w lipcu br. w pociągu EC?Sobieski? relacji Wiedeń ? Gdynia Główna, stwierdzono niezapewnienieodpowiednich warunków podróżowania z uwagi na wysokie wartości temperaturypowietrza (ze względu na uszkodzenie systemu klimatyzacji) ? dochodzące do34,3°C wewnątrz wagonu pasażerskiego. Analogiczne nieprawidłowości stwierdzonopodczas kontroli Prezesa UTK w dniu 6 sierpnia 2015 roku.
Ze względu na liczne nieprawidłowości w pociągu EC ?Sobieski?,ponownej kontroli Prezes UTK poddał ten pociąg w dniu 8 sierpnia 2015 roku. Wpociągu stwierdzono analogiczne nieprawidłowości. Pomiary wykazały temperaturęprzekraczającą wewnątrz pojazdu 36°C.
Podczas kontroli stwierdzono również, że w składzie pociąguznajdowały się wagony, które nie powinny przewozić pasażerów. W wynikuwcześniejszych kontroli, decyzjami Prezesa UTK ich eksploatacja zostałaograniczona.
W związku z powyższymi uchybieniami Prezes UTK ograniczyłeksploatację pojazdów kolejowych niespełniających norm bezpieczeństwa ikomfortu podróżowania zaś decyzje Prezesa UTK podlegały natychmiastowejwykonalności.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Celem przeprowadzanych działań kontrolnych jest zwiększeniekomfortu podróżowania pasażerów transportem kolejowym, poziomu bezpieczeństwapasażerskich przewozów kolejowych, jakości usług pasażerskich przewozówkolejowych oraz poprawa konkurencyjności przewozów kolejowych względempozostałych gałęzi transportu.