Nieprawidłowości na trasie nr 139
inforail
29.05.2015 09:12
Nieprawidłowości na trasie nr 139
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w ramach prowadzonych czynności nadzorczych związanych ze stanem technicznym skrzyżowań linii kolejowych z drogami publicznymi, przeprowadził kontrolę zarządcy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) w zakresie utrzymania, prawidłowej klasyfikacji, stanu technicznego oraz weryfikacji zapisów w dokumentacji przejazdów, w odniesieniu do stanu faktycznego. Kontrolą objęto przejazdy kolejowe kategorii A i C linii kolejowej nr 139 Katowice – Zwardoń.
W wyniku kontroli stwierdzono nieprawidłowości mające wpływ na bezpieczeństwo ruchu, polegające m.in.na:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- braku zmiany kategorii przejazdów przy przekroczonym iloczynie ruchu,
- eksploatowaniu toru z bardzo złym stanem podsypki tłuczniowej ostopniu degradacji większym niż 0,8,
- braku elementów systemu przytwierdzenia typu K do podkładów,
- braku stosownych upoważnień dróżnika przejazdowego,
- niewłaściwych zapisach w metrykach przejazdów,
- braku ustawienia pachołków na dojazdach do przejazdów,
- uszkodzeniach nawierzchni i nierównych ułożeniach płyt na przejazdach,
- braku prawidłowego oznakowania przejazdów,
- zanieczyszczeniach żłobków na przejazdach,
- nieskutecznym i niesprawnym dozorowaniu oraz nierealizowaniu zaleceń kontroli wewnętrznych przez zarządcę infrastruktury kolejowej,
- nieposiadaniu wiedzy przez pracowników w zakresie wdrożonego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz brak znajomości zagadnień wymaganych na stanowisku dróżnika przejazdowego,
- braku wymaganego pięcioletniego czasookresu pomiaru natężenia ruchu drogowego na przejeździe kategorii A,
- braku wyposażenia posterunku dróżnika przejazdowego w wymagane znaki drogowe,
- nieprawidłowym utrzymywaniu znaków stanowiących wyposażenie posterunku dróżnika przejazdowego,
- zaniedbaniu i nieuporządkowaniu miejsca z przyborami sygnalizacyjnymi na posterunku,
- usytuowaniu drzew i krzewów w odległości mniejszej niż 15 metrów od osi skrajnego toru kolejowego wlokalizacji przejazdu kolejowego kategorii A,
- braku utworzenia ?Harmonogramu diagnostyki przejazdów kolejowych? na 2015 rok.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024