Niemiecka technika na rosyjskich torach – Desiro RUS
inforail
14.11.2012 12:16
Niemiecka technika na rosyjskich torach – Desiro RUS
W 2009 roku Koleje Rosyjskie zamówiły w Siemensie za 410 milionów euro 38 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro RUS, do czego dołączy dalsze 16 zespołów za 170 mln euro, z opcji do zamówienia. Pojazdy będą serwisowane przez Siemensa przez 40 lat za 500 mln euro. Co istotne, Desiro będą stanowić ozdobę Soczi podczas zimowych igrzysk olimpijskich w 2014 roku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Desiro RUS bazuje na serii Desiro ML (MainLine), przeznaczonej do eksploatacji na dłuższych dystansach. Pojazdy przystosowano do rosyjskich warunków eksploatacji –m. in. do temperatur rzędu – 40 stopni Celsjusza. Nadwozie posiada dopuszczalną w rosyjskiej skrajni szerokość 3480 mm. Podłoga znajduje się na wysokości 1400 mm nad główką szyny, a wózki są przystosowane do rozstawu osi 1520 mm. Długość Desiro RUS to 126,462 m, a masa –270 t.
Moc napędu wynosi 2,55 MW. Pojazdy będą w stanie pokonywać nachylenia do 4%. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Desiro RUS są dwusystemowe, dostosowane do zasilania 25 kV 50 Hz AC oraz 3 kV DC. Zespół jest dostosowany do jazdy ukrotnionej (2 pojazdy w składzie).
Nadwozie wykonano z profili aluminiowych. Drugi stopień zawieszenia jest pneumatyczny. Wózki skonstruowano specjalnie dla potrzeb rosyjskiego zamówienia, przy czym bazują one na konstrukcji SF 6000. Napędzane są łącznie 4 wózki w dwóch skrajnych członach. Pozostałe 3 człony osadzone są na niezależnych wózkach tocznych. Uzyskany układ osi to Bo’Bo’+2’2’+2’2’+2’2’+ Bo’Bo’.
W pojeździe rozmieszczono łącznie 443 siedzenia w układzie 2+3. Wnętrze jest estetyczne wykończone w jasnych barwach. Zamontowany został system informacji pasażerskiej oraz system kontroli pociągu BLOK. We wnętrzu znalazły się przedziały do przewozu wózków inwalidzkich lub wielkogabarytowego bagażu.
Zespoły na Kolejach Rosyjskich oznaczono jako ES-1 (ЭС1).
Pierwsze 38 pojazdów będzie wyprodukowane w Krefeld, a kolejne mają zostać zmontowane w Uralskiej Fabryce Lokomotyw nieopodal Jekaterynburga. Pojazdy będą garażowane w Soczi, w Adler, oraz w Moskwie.
Testy pierwszego egzemplarza Desiro RUS rozpoczęły się w maju 2012 r. na linii Aeroexpress z lotniska w Soczi do Adler. Linia wykorzystuje świeżo ukończoną odnogę do lotniska o długości 2,8 km.
18 września 2012 r. „Jaskółka”(tak nazwano Desiro RUS) z numerem 002 zderzyła się w Moskwie na przejeździe kolejowym z Kamazem.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif””Times New Roman””Times New Roman”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024