Niemiecka kolej ma sfrustrowanych pracowników
Deutsche Bahn ma poważny problem z motywacją swoich pracowników. Dwie trzecie z nich narzeka na niski poziom przedsiębiorczości, nieprzejrzyste struktury czy przestarzałe technologie informatyczne – dowiedział się 'Financial Times Deutschland’. Niemcy narzekają na koleje nie rzadziej niż Polacy, szczególnie na awarie ICE czy regularne opóźnienia pociągów podmiejskich. Z wewnętrznych badań Deutsche Bahn wynika jednak, że niezadowoleni są nie tylko klienci, ale i pracownicy koncernu. 70 proc. spośród 190 tys. zatrudnionych jest sfrustrowanych w miejscu pracy – dowiedział się 'FTD’.
Pracownicy skarżą się między innymi na niski poziom przedsiębiorczości, długie procesy podejmowania decyzji, nieprzejrzyste struktury czy przestarzałe technologie informatyczne. Związki zawodowe EVG przypominają o niejasnej przyszłości DB. Rząd odmawia bowiem odpowiedzi na pytanie, czy firma jako przedsiębiorstwo państwowe powinna być wystawiona na sprzedaż w ofercie publicznej i notowana na giełdzie. Jeden z menedżerów DB skomentował wyniki badań jako 'przerażające’. Pracownicy firmy codziennie mają kontakt z milionami klientów. Rzecznik kolei odmówił komentarza, zapewniając, że odpowiednie kroki w celu poprawy sytuacji zostały już podjęte. Szczegóły.