Niemcy: Półroczne wyniki finansowe kolei Deutsche Bahn są zadawalające

inforail
31.08.2007 16:48

Jak powiedział niedawno dziennikarzom we Frankfurcie nad Menem prezes niemieckich kolei Deutsche Bahn (DB) Hartmut Mehdorn, zadania związane z wykonaniem reformy kolei zostały wykonane według oczekiwań. Nastąpiła restrukturyzacja i odrodzenie bez przerwy potężniejącego sektoru kolejowego Niemiec. Obciążanie podatników maleje, a Deutsche Bahn A.G. dzisiaj jest już nie tylko silnym międzynarodowym towarzystwem transportowym, ale także pewnym pracodawcą, odpowiednio przygotowanym do wyzwań dnia jutrzejszego – powiedział Hartmut Mehdorn.
W pierwszym półroczu 2007 roku dochody spółki akcyjnej DB wyniosły 15,3 miliardów euro, czyli o 5,8% więcej niż w pierwszym półroczu roku ubiegłego, a więc o 843 milionów euro więcej. Czysty zysk po opłaceniu podatków wyniósł 1,35 miliardów euro, a więc wzrósł o 44%, czyli o 416 milionów euro. W tym samym czasie globalne wydatki kapitałowe wzrosły prawie o 20%, osiągając sumę 2,8 miliardów euro. Czyste zadłużenie finansowe spółki w pierwszym półroczu 2007 roku osiągnęło sumę 658 milionów euro.
Jak to wcześniej już oznajmiono, w celu wyrównania długów, możemy wykorzystać nasze swobodne środki finansowe – powiedział naczelny dyrektor ekonomiczny DB Diethelm Sack. Co więcej, liczymy się z tym, że jeżeli nie nastąpią żadne niespodziewane wydarzenia, wówczas wzrost dochodów przewidzianych na 2007 rok znacznie przewyższy prognozy postawione w marcu tego roku. Spółka akcyjna Deutsche Bahn oczekuje na wzrost tegorocznych dochodów w wysokości około 5% i czysty netto zysk uzyskany po opłacie podatków w wysokości do 2,4 miliardów euro. Tylko dla porównania, w roku budżetowym 2006 czysty zysk uzyskany po opłacie podatków wyniósł 2,1 miliardów euro.
W pierwszym półroczu tego roku pociągami Deutsche Bahn podróżowało 913 milionów pasażerów, o 4 miliony więcej niż w I półroczu roku ubiegłego. Obrót pasażerski wyniósł o 525 milionów pasażerokilometrów, osiągając liczbę 36,7 miliardów pasażerokilometrów. Przewozy towarowe DB w tym samym czasie wzrosły o 4% osiągając liczbę 49,9 miliardów tonokilometrów.