Niemcy: Kolej stanie przez mosty?
Deutsche Bahn (DB) ostrzega przed zapaścią przewozów kolejowych z powodu konieczności zamykania wymagających remontów mostów kolejowych. Już zamknięcie jednego mostu grozi poważnymi zakłóceniami w ruchu kolejowym. Most buduje się zwykle na sto lat. W Niemczech prawie co trzeci spośród 25.000 mostów kolejowych jest wiekowy. Szef DB Rüdiger Gruber powiedział w wywiadzie dla gazety ekonomicznej 'Wirtschaftswoche’, że w Niemczech 1400 mostów kolejowych wymaga gruntownego remontu.
Jednak środki finansowe, jakimi DB obecnie dysponuje, pozwalają na remont zaledwie 125 mostów kolejowych rocznie. –Mamy za mało pieniędzy. A skutki zamknięcia mostów byłyby dramatyczne –powiedział Gruber.
Scenariusz opracowany dla ważnego mostu Dworca Głównego we Frankfurcie nad Menem wykazał, że jego zamknięcie miałoby dramatyczne konsekwencje dla komunikacji kolejowej. – Dotknęłoby to całą sieć kolejową w Niemczech. Trzeba byłoby przekierować pociągi z Hamburga, Berlina i Drezna na inne trasy. Za jednym zamachem uzbieralibyśmy dziennie 33.000 minut opóźnień – wyjaśnia Gruber. Byłoby to o 130 procent więcej niż w przeciętnym dniu.
Szczegóły.