Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemcy: Deutsche Bahn na magistrali Transsyberyjskiej i w Chinach

inforail
01.09.2007 16:28

Współpraca między rosyjskimi kolejami RŽD i niemieckimi kolejami Deutsche Bahn (DB) jest coraz głębsza i szersza. Powstaje coraz więcej wspólnych planów i przedsięwzięć. Takim zdaje się być pojawienie DB na magistrali Transsyberyjskiej i w Chinach. Jak oznajmił wczoraj na konferencji ProLOG 2007 dyrektor niemieckich kolei DB Gebhard Hafer, odpowiedzialny za współpracę z kolejami europejskimi DB zupełnie nie wyklucza pojawienia się na magistrali Transsyberyjskiej. Dzisiaj działalność logistyczna przynosi ponad połowę czystych dochodów całego holdingu DB – powiedział dziennikarzom niemieckim i zagranicznym. Chociaż dzisiaj fizycznie jesteśmy jeszcze nieobecni na magistrali Transyberyjskiej, w przeciągu trzech-pięciu lat już będziemy tam – podkreślił Hafer.
Słowami Hafera, koleje DB powiększają także swoje wejście do Chin, gdzie już pracuje przedsięwzięcie logistyczne holdingu DB. W interesie zwiększenia przewozu towarów z Chin do Europy i z powrotem, DB w długofalowym planie pragnie rozwinąć swoją fizyczną obecność na magistrali Transsyberyjskiej. Oznacza to systematyczny zakup odpowiednich wagonów towarowych i pół-wagonów do przewozu kontenerów oraz wielosystemowych lokomotyw, u których bez wymiany biegnącego podwozia mogą poruszać się zarówno na torach zwykłych jak i szerokich. Orientacyjny rozmiar takiego uczestnictwa wyniesie ok. 6 tysięcy TEU rocznie – podkreślił Hafer.