Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niebezpiecznie na torach, rośnie liczba potrąceń pieszych

inforail
11.03.2019 15:19

W 2018 r wzrosłaliczba wypadków, w których pociąg potrącił przechodzących przez tory wniedozwolonym miejscu. Takich sytuacji było w ub. roku 234, o 53 więcej niż rokwcześniej.

W 2018 roku na kolei doszło w sumie do 764 wypadków, z czego639 miało miejsce na liniach kolejowych i 125 na bocznicach. O 5 spadła liczbawypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, w ub. roku zanotowano czterypoważne wypadki (o jeden więcej niż w 2017 r.), do których doszło naprzejazdach, przy czym jedno, to było zderzenie z ciężarówką, dwa z samochodamiosobowymi i jedno potrącenie rowerzystki. W 2018 r. nieznacznie spadła liczbawypadków na przejazdach kolejowo-drogowych. Takich zdarzeń na styku systemukolejowego i drogowego było 230, o 5 mniej niż w 2017 roku. Spadła też liczbawypadków na przejazdach kategorii A z 13 w 2017 roku do 3 w 2018 roku. Do 2,52spadł w ub. roku miernik wypadkowości (iloraz liczby wypadków na liniachkolejowych i pracy eksploatacyjnej) – jest to o 0,04 punktu procentowego lepszywynik niż w roku 2017. Od 2015 roku utrzymuje się on na poziomie poniżej 3.

„Ostatnie dane pokazują, że nadal największymobciążeniem dla systemu kolejowego są wypadki na przejazdach i potrącenia natzw. dzikich przejściach” – powiedział, cytowany przez PAP prezes UrzęduTransportu Kolejowego Ignacy Góra. „Aby przeciwdziałać takim zdarzeniom,podejmujemy wiele działań, w tym edukujemy dzieci i młodzież, realizującKampanię Kolejowe ABC. Mamy nadzieję, że bezpośrednio przełoży się to najeszcze większą świadomość w zakresie bezpieczeństwa na kolei – dodał.

W minionym roku wzrosła liczba zdarzeń, takich jakniezatrzymanie się pociągu przed sygnałem stój i wypadków związanych zprowadzonymi modernizacjami linii kolejowych. Mniej zaś odnotowano wypadkówwynikających z nieprawidłowości w układaniu drogi przebiegu pociągu przezdyżurnego ruchu, których w sumie było 27 (35 w 2017 roku). Zdecydowanie mniejzdarzeń komisje kolejowe kwalifikowały do kategorii związanej z klęskami żywiołowymi.W 2017 roku takich wypadków było 15, a w 2018 roku już tylko 2.