Nie wiadomo jak zamkną warszawską średnicę

inforail
28.03.2019 09:40

PKP Polskie LinieKolejowe w ramach zaplanowanej modernizacji warszawskiej linii średnicowejuwzględniają możliwość przedłużenia linii kolejowej Warszawskiej KoleiDojazdowej do stacji Warszawa Śródmieście i budowę nowego przystanku kolejowegoprzy rondzie de Gaulle'a.

PKP Polskie Linie Kolejowe szykują się do przebudowywarszawskiej linii średnicowej Warszawa Zachodnia-Warszawa Wschodnia.Inwestycja zapewni większe możliwości sprawnych połączeń dalekobieżnych iaglomeracyjnych. Jak wyjaśniono, dzięki tej inwestycji wzrośnie przepustowość:z 16 par pociągów na godzinę na linii średnicowej do 24 par oraz z 14 parpociągów na godzinę na linii dalekobieżnej do 20 par.

Przy współpracy z urzędem miasta, perony WKD będą mogły byćusytuowane na stacji Warszawa Śródmieście. Zdaniem pomysłodawców, takierozwiązanie umożliwiłoby korzystniejszy układ komunikacyjny w ścisłym centrumstolicy. Obecnie trasa WKD kończy się przed stacją Warszawa Centralna od stronyDworca Zachodniego.

W ramach prac projektowych PKP Polskie Linie Kolejowerozważają budowę nowego przystanku przy rondzie de Gaulle'a. Nowe perony podrondem utworzyłyby całkowicie nowy węzeł przesiadkowy w centrum miasta, czegojeszcze nie było. Kolej krzyżowałaby się z tramwajami i autobusami. Dzięki temubliżej byłoby także do metra.

Nie wiadomo natomiast w jaki sposób linia średnicowazostanie zamknięta. Czy jednocześnie remontowane będą tory dalekobieżne ipodmiejskie, czy nastąpi to etapami.