Nie tylko Pendolino nie jeżdżą po 20. TLK-i też
Niedawnona łamach InfoRail.pl pisaliśmy, że Pendolino nie jeżdżą po 20. MinisterstwoInfrastruktury tłumaczyło to brakiem opłacalności takich połączeń. Jak sięokazuje problem jest również z TLK-ami.
Oczywiście problem nie jest kompleksowy, jak wiadomo pociągikategorii TLK, odjeżdżają nie tylko po 20, ale kursują również nocami. Tenkonkretny dotyczy połączeń z Warszawy do Opola. Uwagę zwraca na niego posełTomasz Kostuś, który w interpelacji do Ministra Andrzeja Adamczyka stwierdza,że wielu mieszkańców Opolszczyzny, korzysta z połączeń kolejowych z Warszawą.Niestety, pisze poseł, wraz z każdą zmianą rozkładów jazdy, połączenia są dosyćistotnie zmieniane, usuwane lub dodawane. Zmiany te powodują często brakmożliwości zaplanowania regularnych podróży do stolicy czy też powrotu doOpola. Przed październikową zmianą rozkładu w siatce połączeń z Opola był TLKKresowiak oraz TLK Kmicic; w nowym rozkładzie już ich nie ma. Stąd ostatnimożliwy bezpośredni powrót z Warszawy do Opola jest o godz. 18:05. Sytuacja zpołączeniami jest znacznie gorsza w weekendy. Zgodnie z sygnałami dochodzącymido biura poselskiego obecny rozkład jazdy pociągów relacji Opole–Warszawawedług pasażerów, jest skonstruowany niezgodnie z ich oczekiwaniami.
W związku z powyższym poseł zwraca się do Ministra Adamczyka zpytaniami:
Dlaczego z obecnego rozkładu jazdy zostały usunięte połączenia TLKKresowiak oraz TLK Kmicic?
Jak uzasadniono październikowe zmiany w rozkładzie jazdy? Czypołączeń realizowanych z Opola jest więcej czy mniej w ogólnych rozrachunku?
Ile kursów było realizowanych przez EIP na trasie Opole-Warszawa w2015 r., 2016 r., 2017 r. oraz obecnie?
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jakie długoterminowe plany związane z połączeniami Opola ze stolicąma spółka PKP?
Jak prezentowało się obłożenie kursów na trasie Opole-Warszawa wlatach 2015- 2018?
Czekamy na stanowisko resortu w tej sprawie. Będziemy do niej wracać.
„