Nie ma umowy na wagony COMBI bo nie ma zabezpieczenia
Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o podpisaniu przez PKP Intercity dwóch umów na naprawy imodernizacje wagonów. Nadal nie podpisana jest natomiast umowa na wykonanienajbardziej zaawansowanej modernizacji – do standardu COMBI. Dlaczego?
PKP Intercity, zgodniez wymaganiami wskazanymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymagało od wykonawcy,którego oferta uznana zostanie za ofertę najkorzystniejszą, wniesieniazabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości stanowiącej 5% wartościwynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Spełnienie tego wymogu przez wykonawcęwarunkuje zawarcie umowy – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska,rzeczniczka prasowa PKP Intercity. Niestety nie udało nam się ustalić kiedykonkretnie umowa ta może zostać podpisana.
Czekamy na dopełnienietego obowiązku. O terminie zawarcia umowy poinformujemy – dodała przedstawicielkaprzewoźnika.
Dwa tygodnie temu Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKPIntercity mówił nam, że umowa ta może zostać zawarta w ciągu miesiąca.Teoretycznie zatem należy dać stronom jeszcze dwa tygodnie na złożenie podpisówpod kontraktem. Czy tak się stanie? Trudno dziś wyrokować, zwłaszcza, że napodpisanie umów, o których wspominamy na wstępie też czekaliśmy dość długo, a iich zawarcie nie odbyło się w świetle reflektorów.
Przypomnijmy, że w przetargu złożona została jedna oferta.Zainteresowana wykonaniem powyższych prac była tylko PESA. Firma z Bydgoszczyzaproponowała następujące warunki:
Cena: zamówienie wraz z prawem opcji 311.436.000,00 złbrutto, bez prawa opcji 207.624.000,00 zł brutto;
Cena jednostkowa P5 wraz z modernizacją: 5.166.000,00 złbrutto;
Cena jednostkowa przeglądu P3: 24.600 zł brutto;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Termin wykonania naprawy P5 wraz z modernizacją pierwszego wagonu:280 dni kalendarzowych;
Termin wykonania naprawy P5 wraz z modernizacją kolejnych wagonów:80 dni kalendarzowych;
Okres gwarancji: 36 miesięcy.
Mimo, że oferta znacznie przekracza kosztorys, bo przewoźnikchciał przeznaczyć na ten cel odpowiednio 265.680.000,00 zł brutto z prawemopcji i 177.120.000,00 zł brutto bez prawa opcji, ostatecznie PKP Intercityzdecydowały się przyznać zamówienie PESIE. Teraz czekają na podpisanie umowy.
„