Nie ma umowy na wagony COMBI bo nie ma zabezpieczenia

inforail
25.04.2018 09:17

Wczoraj na łamachInfoRail.pl pisaliśmy o podpisaniu przez PKP Intercity dwóch umów na naprawy imodernizacje wagonów. Nadal nie podpisana jest natomiast umowa na wykonanienajbardziej zaawansowanej modernizacji – do standardu COMBI. Dlaczego?

PKP Intercity, zgodniez wymaganiami wskazanymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wymagało od wykonawcy,którego oferta uznana zostanie za ofertę najkorzystniejszą, wniesieniazabezpieczenia należytego wykonania umowy, w wysokości stanowiącej 5% wartościwynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Spełnienie tego wymogu przez wykonawcęwarunkuje zawarcie umowy – poinformowała nas Agnieszka Serbeńska,rzeczniczka prasowa PKP Intercity. Niestety nie udało nam się ustalić kiedykonkretnie umowa ta może zostać podpisana.

Czekamy na dopełnienietego obowiązku. O terminie zawarcia umowy poinformujemy – dodała przedstawicielkaprzewoźnika.

Dwa tygodnie temu Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKPIntercity mówił nam, że umowa ta może zostać zawarta w ciągu miesiąca.Teoretycznie zatem należy dać stronom jeszcze dwa tygodnie na złożenie podpisówpod kontraktem. Czy tak się stanie? Trudno dziś wyrokować, zwłaszcza, że napodpisanie umów, o których wspominamy na wstępie też czekaliśmy dość długo, a iich zawarcie nie odbyło się w świetle reflektorów.

Przypomnijmy, że w przetargu złożona została jedna oferta.Zainteresowana wykonaniem powyższych prac była tylko PESA. Firma z Bydgoszczyzaproponowała następujące warunki:

Cena: zamówienie wraz z prawem opcji 311.436.000,00 złbrutto, bez prawa opcji 207.624.000,00 zł brutto;

Cena jednostkowa P5 wraz z modernizacją: 5.166.000,00 złbrutto;

Cena jednostkowa przeglądu P3: 24.600 zł brutto;

Termin wykonania naprawy P5 wraz z modernizacją pierwszego wagonu:280 dni kalendarzowych;

Termin wykonania naprawy P5 wraz z modernizacją kolejnych wagonów:80 dni kalendarzowych;

Okres gwarancji: 36 miesięcy.

Mimo, że oferta znacznie przekracza kosztorys, bo przewoźnikchciał przeznaczyć na ten cel odpowiednio 265.680.000,00 zł brutto z prawemopcji i 177.120.000,00 zł brutto bez prawa opcji, ostatecznie PKP Intercityzdecydowały się przyznać zamówienie PESIE. Teraz czekają na podpisanie umowy.