Nie ma chętnych na prace kolejowe w Podlaskiem

inforail
15.05.2018 11:07

PKP PLK unieważniłykilka przetargów związanych z różnymi inwestycjami na kolei w Podlaskiem, bonie zgłosiła się żadna firma zainteresowana przeprowadzeniem tych prac, czynawet dostawą szyn – poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKPPLK.

Żadna firma nie zgłosiła się do przetargu na rewitalizacjęlinii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy-Śniadowo-granica województwa.Postępowanie będzie powtórzone. Inwestycja ma być dofinansowana z UE zRegionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego 2014-2020.

Żadna firma nie zgłosiła się też do przetargu, w którym PKPPLK chciały kupić szyny i podkłady kolejowe na potrzeby modernizacji liniikolejowej nr 59 na odcinku: granica państwa – Chryzanów i na linii 31: granicapaństwa – Siemianówka. Przetarg został unieważniony.

Karol Jakubowski poinformował PAP, że te zakupy będą terazelementem projektów związanych z rewitalizacją linii 59 oraz inwestycjiplanowanej na kolejowym przejściu granicznym Siemianówka -Świsłocz (inwestycjado dofinansowania z UE z Regionalnego Programu Operacyjnego, na przejściu wSiemianówce – ze środków krajowych). Przetargowe oferty mają być otwarte 24maja. „Do tego czasu Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zostaniezmieniona tak, aby tym razem wykonawcy złożyli oferty na całość prac projektowychi robót budowlanych wraz z materiałami budowlanymi” – wyjaśnił Jakubowski.

Podobne rozwiązanie PKP PLK zastosuje w przypadkumodernizacji międzynarodowej trasy Rail Baltica na ok. 70-km odcinku od Czyżewado Białegostoku. Ponieważ nie zgłosiła się żadna firma zainteresowaniadostarczeniem szyn kolejowych na potrzeby tej inwestycji, ten element będziewłączony do przetargu na prace budowlane, który ma być ogłoszony we wrześniu2018 r.

„Realizacja całego projektu nie jest zagrożona. Zakupszyn miał być działaniem wyprzedzającym. W związku z tym dostawa szyn zostaniewłączona do zasadniczego kontraktu na wykonanie robót modernizacyjnych irealizowana będzie przez wykonawcę, zgodnie z przyjętym harmonogramemrobót” – poinformował Karol Jakubowski.

Trasa E75 Rail Baltica to kluczowa inwestycja kolejowa wregionie, element transeuropejskiego korytarza transportowego. Prowadzi zBerlina, przez Warszawę, do Helsinek. W Polsce ma być zmodernizowanych 341 kmtej trasy: Warszawa-Sadowne-Czyżew-Białystok-Ełk do Trakiszek na granicy zLitwą.

Jak wcześniej szacowało PKP PLK, odcinek Czyżew-Białystok makosztować ok. 1,6 mld zł. Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF(Connecting Europe Facility – Łącząc Europę).