Nie było chętnych na modernizację wagonu 134A
PKP Intercity mającały czas problem ze znalezieniem wykonawcy napraw wagonów krótkich serii.Przewoźnik właśnie unieważnił przetarg na wykonanie modernizacji wraz z naprawąna 5- tym poziomie utrzymania wagonu osobowego typu 134A.
Powód? W przetargu nie została złożona żadna oferta. Brakzainteresowania ze strony firm zajmujących się modernizacjami wagonów to nienowy problem. Zwracał na niego uwagę już kilka miesięcy temu były Prezes PKPIntercity Jacek Leonkiewicz, który otwarcie przyznawał, że nikt nie chcerealizować takich zleceń. Jak widać sytuacja ta utrzymuje się nadal. Dlawykonawców takie zlecenia nie są łakomym kąskiem?
Maciej Głowiński, Kierownik Działu Konstrukcji w FPSpotwierdza, że wykonywanie takich napraw nie jest opłacalne, zwłaszcza wsytuacji, gdy producent musi dodatkowo uzyskać właściwe dopuszczenie do ruchu.I dodaje, że teraz każdy wagon jest inny, bo każda z firm, która przeprowadzanaprawy stosuje nieco inne komponenty. W przeszłości wyglądało to inaczej.Wszystkie serie, mimo, że były to inne wagony, miały podobne wyposażenie,chociażby okna. Stanowiło to ułatwienie zarówno dla producenta, jak iprzewoźnika.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„