Newag zmodernizuje lokomotywy PKP CARGO
Newag i PKP Cargozawarły kontrakt za 388 mln zł netto na modernizację 60 lokomotyw spalinowych SM48 należących do PKP Cargo.
Modernizacje lokomotyw będą wykonywane w latach 2018-2021zgodnie z uzgodnionym przez spółki harmonogramem. Umowa obejmuje świadczenieusług utrzymania silników spalinowych w czasie udzielonej gwarancji jakościoraz świadczeniami dodatkowymi. Zamawiającemu przysługuje prawo dojednostronnego zmniejszenia zakresu przedmiotu Umowy o nie więcej niż 10 %.
Harmonogram modernizacji lokomotyw zakłada wykonanie łącznie60 modernizacji w tym: 20 sztuk w IV kwartale 2018 r., 20 sztuk w 2019 r., 10sztuk w 2020 r., 10 sztuk w 2021 r.
„Szacunkowa łączna wartość umowy wynosi około 388 mlnzł netto. 20 proc. wynagrodzenia za modernizację każdej lokomotywy (wraz zpełnym VAT) będzie płatne po zakończeniu modernizacji, a pozostała część w 60miesięcznych równych ratach. Wynagrodzenie za pozostałe świadczenia będziepłatne po ich spełnieniu” – napisano w komunikacie Newagu. Producentudzieli też 24-miesięcznej gwarancji.
Jak podaje PKP Cargo, umowa wpisuje się w realizacjęstrategii spółki, której celem jest zwiększania udziału w rynku.
„Jest to odpowiedź na potrzeby rynku, szczególniezwiększenia przewozu kruszyw, z którym będziemy mieli do czynienia wnajbliższych latach (…)” – napisano w komunikacie PKP Cargo.
Umowę zawarto w ramach realizacji strategii zwiększaniaudziału PKP Cargo w rynku przewozów kolejowych.
Jak wspominamy zmodernizowanych zostanie 60 lokomotywspalinowych serii SM48 ze zmianą serii na ST48, polegającą na budowie nowegonadwozia w technologii modułowej, wymianie agregatu prądotwórczego, aparaturyhamulcowej oraz maszyn i urządzeń pomocniczych. Lokomotywy zostaną wyposażone wnowoczesny system sterowania i nowąergonomiczną kabinę maszynisty oraz będą przystosowane do jednoosobowejobsługi. Umowa obejmuje także dostawę oprogramowania i licencji niezbędnych doobsługi lokomotywy oraz zestawu narzędzi specjalistycznych do diagnostyki inapraw silnika spalinowego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zawarta umowa wpisujesię w realizację strategii Spółki konsekwentnego zwiększania udziału w rynkuoraz budowy przewag konkurencyjnych. Jest to także odpowiedź na potrzeby rynku,szczególnie wzrostu przewozu kruszyw, z którym będziemy mieli do czynienia wnajbliższych latach. Zastosowane w ramach modernizacji nowoczesne rozwiązaniakonstrukcyjne pozwalają na poprawę osiągów trakcyjnych lokomotyw z jednoczesnymistotnym zmniejszeniem zużycia paliwa i poprawą wskaźnikadostępności. Nie bez znaczenia jest również korzystny wpływ modernizacjilokomotyw na środowisko naturalne, dzięki wymianie silników spalinowych -powiedział Czesław Warsewicz, Prezes Zarządu PKP CARGO S.A.
Mamy satysfakcję, żemożemy kontynuować proces modernizacji lokomotyw spalinowych serii SM48 dla PKPCARGO S.A. W latach 2013-2016 zmodernizowaliśmy już 30 sztuk tych pojazdów.Zdobyte w tym okresie doświadczenie, a także stosowane przez nas nowoczesnetechnologie i profesjonalna załoga są gwarantem pełnego i terminowegowywiązania się z zawartej umowy – podkreślił Zbigniew Konieczek, PrezesZarządu Newag S.A.
„