Newag zakończył modernizację ST48
W drugiej połowielutego Newag zakończył modernizację lokomotyw spalinowych ST48. Pojazdy tepoddano gruntownej przebudowie, dzięki czemu możliwościami i ergonomiądorównują nowym spalinowym lokomotywom towarowym. Łączny koszt modernizacjiwyniósł blisko 140 mln zł.
? Zakres modyfikacji jest tak duży, że w zasadzie możnamówić o nowym pojeździe. Dzięki zwiększeniu mocy zmodernizowane lokomotywy mogąnie tylko wykonywać manewry, ale też prowadzić pociągi towarowe ? mówiKrzysztof Chwaja, Dyrektor Biura Taboru i Wsparcia Technicznego PKP CARGO.
ST48 powstała na bazie sześcioosiowej spalinowej lokomotywymanewrowej SM48. Zamontowano w niej nowoczesny silnik Caterpillar o bliskodwukrotnie większej mocy (wzrost z 882 kW do 1550 kW). Zmodernizowane maszynyzużywają znacznie mniej paliwa i oleju silnikowego, co obniża kosztyeksploatacyjne. Pierwotne oznaczenie SM48 zmieniono na ST48, ponieważ dziękiwiększej mocy zmodernizowane lokomotywy nie tylko wykonują prace manewrowe, aleteż prowadzą pociągi towarowe.
Całe nadwozie zmodernizowanej lokomotywy zbudowano od nowa.Kabinę wyposażono w dwa pulpity sterownicze, po jednym dla każdego kierunkujazdy. Poprawiono również komfort maszynisty, instalując klimatyzację,kuchenkę, lodówkę i umywalkę.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Lokomotywy ST48 wykorzystywane są w całej Polsce, a także zagranicą, m.in. na Litwie.
„