Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag zacieśnia współpracę z Siemensem, kolejna umowa

inforail
26.06.2018 07:26

Newag podpisał zSiemensem umowę ramową na dostawę do 100 urządzeń pokładowych ETCS do pojazdównowosądeckiego producenta.

Nowe produkty będą zgodne z najnowszymi wymogami w zakresieETCS poziomu 2 wzorca 3, które od początku 2019 r. będą obowiązywać na polskimrynku kolejowym Jest to kolejna umowa ramowa obu firm związana z dostawąurządzeń pokładowych.

Z początkiem czerwca 2017 r. wszystkie nowe pojazdy kolejowew Polsce muszą być wyposażone w urządzenia pokładowe zgodne z EuropejskimSystemem Sterowania Pociągiem (ETCS). Celem tych działań jest zwiększenieinteroperacyjności pomiędzy urządzeniami przytorowymi i pokładowymi różnychinteresariuszy kolejowych, a w konsekwencji upłynnienie ruchu kolejowego w całejEuropie.

Wychodząc naprzeciw wyzwaniom rynkowym i regulacjomeuropejskim firma Newag zabudowuje na swoich lokomotywach i elektrycznychzespołach trakcyjnych urządzenia pokładowe Trainguard produkowane przezSiemensa. Od 2016 r. Siemens dostarczył wyposażenie dla blisko 100 pojazdówNewagu. 18 czerwca 2018 r. została podpisana kolejna umowa przewidująca dostawękolejnych 100 urządzeń pokładowych ETCS.

Od kilku lat zsukcesem rozwijamy współpracę z Newagiem, zarówno w zakresie wspólnej budowypojazdów Inspiro do Warszawy i Sofii, ale także w obszarze urządzeń pokładowychETCS. Cieszymy się, że firma stawia na wysoce zaawansowane technologicznierozwiązania, które pozwalają tworzyć przewagę konkurencyjną i odpowiadać nawyzwania europejskiego rynku kolejowego – mówi Krzysztof Celiński, dyrektorbranży Mobility w Siemens Polska.

Urządzenia pokładoweSiemensa są kompaktowe, oraz praktycznie bezobsługowe w procesie eksploatacji.Cieszymy się, że ponownie zostaliśmy wybrani jako dostawca zapewniający sprawnąrealizację bardzo wymagających projektów, szczególnie pod kątem harmonogramów.Instalowany w pojazdach system Siemens Trainguard 200 spełnia najwyższe wymogibezpieczeństwa i jest zgodny zarówno z TSI jak i najnowszymi wymogami wzakresie ETCS poziomu 2 wzorca 3, które od początku 2019 r. będą obowiązywać napolskim rynku kolejowym – dodaje Radosław Oblizajek, kierownik rozwojubiznesu urządzeń pokładowych, pionu automatyki kolejowej, branży Mobility wSiemens Polska.

Umowa obowiązuje do końca 2021 r.