Newag za drogi, Protor wykluczony
Koleje Śląskieunieważniły przetarg na wykonanie usługi przeglądu 3. poziomu utrzymaniasześciu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57AKŚ o nr 223, 224, 730,1178, 1533, 1563.
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail o zamówienieubiegało się dwóch wykonawców – Protor Zabrze i Newag Nowy Sącz. Oferta złożonaprzez pierwszego z nich była ponad siedmiokrotnie tańsza. I tak Protor zawykonanie powyższych prac zaproponował kwotę 398.520,00 zł brutto, zaś Newag2.952.000,00 zł. Szacunkowa wartość zamówienia to 405.900,00 zł. Obie firmyzaproponowały 6 miesięcy gwarancji, licząc od dnia podpisania protokołu odbiorukońcowego.
Mimo to zamówienie zostało unieważnione. Dlaczego? OtóżNewag był, co oczywiste, za drogi. Protor natomiast został wykluczony zpostepowania, ponieważ nie wykazał spełnienia warunków udziału w postępowaniu,nie wypełniając właściwych rubryk, związanych ze zdolnością techniczną.
Przypomnijmy, że jednostki, o których mowa powyżej zostałyzmodernizowane, w latach 2011-2012 przez ówczesne ZNLE Gliwice i Newag. Swegoczasu przewoźnik miał kłopoty z jednostkami EN57AKŚ. Pojazdy te, podobnie jakEN71AKŚ zostały wycofane z ruchu z uwagi na pęknięcia elementów niektórych ram.Prace naprawcze były wykonywane w Newagu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„