Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag z umową na Ukrainie

inforail
27.11.2015 12:19

Newag i Ski­nest Ukra­ina pod­pi­sały umowę ramowądoty­czącą współ­pracy przy moder­ni­za­cji loko­mo­tyw spa­li­no­wych, podałaspółka. Na Ukra­inę już w przy­szłym roku może tra­fić kil­ka­na­ściezmo­der­ni­zo­wa­nych spalinowozów. Potrzeby sięgają 150-200 lokomotyw.

Newag w ramach swo­jej aktyw­no­ści na ryn­kachzagra­nicz­nych, wspól­nie z Ski­nest Ukra­ina i zakła­dem naprawy taborukole­jo­wego Dau­ga­vpils (Łotwa) kon­ty­nu­uje dzia­ła­nia mające na celudoko­na­nie moder­ni­za­cji ukra­iń­skich loko­mo­tyw spa­li­no­wych typu M62.Spółka Newag S.A. specjalnie pod ten pro­jekt i potrzeby zama­wia­ją­cego,przy­go­to­wała zupeł­nie nową loko­mo­tywę. Pojazdy zapro­jek­to­wane przez BiuroKon­struk­cyjne spółki wypo­sa­żone będą w nowo­cze­sne roz­wią­za­niatech­niczne oparte o doświad­cze­nie zdo­byte przy dotych­czaszre­ali­zo­wa­nych pro­jek­tach. Roz­wią­za­nia te przy­czy­nią się dozwięk­sze­nia nie­za­wod­no­ści loko­mo­tyw oraz zmniej­sze­nia zuży­cia paliwaoraz emi­sji spa­lin” – czytamy w komunikacie.

„Prace konstrukcyjno-technologiczne są jużprak­tycz­nie ukoń­czone. Na Ukra­inę już w przy­szłym roku może tra­fićkil­ka­na­ście zmo­der­ni­zo­wa­nych spalinowozów” – dodał prezes ZbigniewKonieczek.

Pro­jekt ma być finan­so­wany przy pomocy pol­skichfun­du­szy wspie­ra­ją­cych eks­port i z udzia­łem ban­ków komercyjnych.

Nie­zmo­der­ni­zo­wane, psu­jące się spa­li­no­wozy są dlaUkra­iń­ców dużym pro­ble­mem. Pra­wie 80% towa­rów na Ukra­inie prze­wozi siękoleją, zuży­cie taboru wynosi aż 80%. Jak oce­niają eks­perci potrzeby rynkuukra­iń­skiego sza­co­wane są obec­nie na 150?200 lokomotyw, podano również.

W nowych pojazdach zasto­so­wane zosta­nie cał­ko­wi­cienowe, modu­łowe nad­wo­zie. Zwięk­szona zosta­nie moc loko­mo­tywy poprzezzasto­so­wa­nie nowo­cze­snego zespołu prą­do­twór­czego (sil­nik – prąd­nica),a nowo­cze­sny układ ste­ro­wa­nia oraz dia­gno­styki zapewni opty­malnewarunki pracy poszcze­gól­nych zespo­łów tych pojaz­dów. Roz­wią­za­niafunk­cjo­nalne w kabi­nach – ergo­no­miczne pul­pity, wypo­sa­że­nie socjalneitp. zapew­nią wysoki kom­fort pracy dla maszy­ni­stów. Loko­mo­tywę podob­niejak inne pojazdy Newagu cecho­wać będzie wysoki poziom wzornictwa, podkreślono.

Firma Ski­nest Ukra­ina, która będzie współ­pra­co­wać zNewa­giem, jest czę­ścią mię­dzy­na­ro­do­wego kon­cernu Ski­nest Railofe­ru­ją­cego kom­plek­sowe kole­jowe roz­wią­za­nia na rynku. Posiadadoświad­cze­nie w dzie­dzi­nie trak­cji taboru kole­jo­wego i spedycji.