Newag z umową na modernizację spalinówek PKP Intercity
inforail
25.09.2013 19:27
Newag z umową na modernizację spalinówek PKP Intercity
Drugiego dnia targów Trako umowę na modernizację lokomotyw spalinowych podpisali Newag i PKP Intercity. Na jej mocy przebudowanych zostanie 20 maszyn serii SM42. Nowosądecka firma za wykonanie usługi otrzyma ponad 76 mln zł. Część z tych środków przewoźnik pozyskał z Unii Europejskiej w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Cieszymy się, że modernizację wykona doświadczona firma, która w przeszłości realizowała już takie zlecenia –powiedział Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity. Rzeczywiście Newag ma za sobą już prace związane z remontami lokomotyw SM42. Wykonano ich dotychczas 139. Nasi klienci chwalą sobie stosowane przez nas rozwiązania –podkreśla Zbigniew Konieczek, szef Newagu. Jestem przekonany, że po zakończeniu realizacji kontraktu dla PKP Intercity, także ten przewoźnik wystawi nam jak najlepsze referencje –dodał. W ramach prac modernizacyjnych połowa lokomotyw zostanie wyposażona w urządzenia zasilające składy w energię elektryczna. To właśnie te maszyny zostaną przeznaczone do prowadzenia pociągów pasażerskich. Będzie je można spotkać m.in. na trasach sezonowych, tam, gdzie dziś nie ma trakcji elektrycznej, a więc na liniach Gdynia –Hel, Kłodzko –Kudowa Zdrój czy Olsztyn –Braniewo.
Pozostałe lokomotywy zostaną skierowane do wykonywania prac manewrowych na stacjach węzłowych: Warszawa Grochów, Wrocław Główny, Kraków Prokocim, Gdynia Grabówek, Olsztyn czy Szczecin. We wszystkich maszynach wymienione zostaną silniki spalinowe, oczywiście na nowe. Zwiększona zostanie ich moc do 800 –1000 kW oraz prędkość maksymalna do 90 km/h. Dzięki przeprowadzonej modernizacji lokomotywy będą emitowały mniej hałasu oraz spalin. Będą też posiadały deklaracje zgodności z obowiązującymi normami środowiskowymi, bezpieczeństwa oraz Interoperacyjności. To pierwsza umowa podpisana przez PKP Intercity na modernizację lokomotyw serii 6D. Termin wykonania prac został ustalony na 18 miesięcy od dziś, a więc od dnia podpisania umowy. Modernizacja ta jest niezmiernie potrzebna przewoźnikowi, który jak wiadomo boryka się z trudnościami w segmencie lokomotyw spalinowych. Stąd też decyzja nie tylko o modernizacji maszyn SM42, ale także o nawiązaniu współpracy z CD w zakresie udostępnienia czeskich spalinówek. Wkrótce ponownie zostanie ogłoszony przetarg na dostawę 10 nowych lokomotyw, także spalinowych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024