Newag wygrywa na Pomorzu
Pomorski UrządMarszałkowski szybko uporał się z przetargiem na dostawę ezt-ów. Wybranazostała jedyna złożona oferta – z Newagu.
Dziś, 22 maja, poinformowano o rozstrzygnięciu przetargu.Ofertę oceniono na 92 pkt. 0 pkt Newag dostał za wydłużenie okresu gwarancji,przy braku konkurencji nie miało to żadnego znaczenia.
Przypomnijmy, że Newag chce za 5 składów 123.000.000 złbrutto. Pomorze na ten cel przeznaczyło więcej, bo 126.075.000 zł. Oferta zatemzmieściła się w kosztorysie.
Pierwsza i druga jednostka mają zostać dostarczone do 10grudnia 2018 r. Trzeci i czwarty do 30 czerwca 2019 r. Całość zamówienia mazostać zrealizowana do 30 września 2019 r. To właśnie te terminy kwestionował wswoim odwołaniu Stadler.
Newag zaproponował 36 miesięcy gwarancji i warunki płatnościzgodne z SIWZ. Zamówienie obejmuje opcję na 5 kolejnych ezt-ów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zanim trafią na zelektryfikowane trasy PKM pociągi pojadą nanajważniejszej linii województwa, a więc w ciągu Słupsk – Trójmiasto – Malbork– Elbląg. Potem będą kursować do Kartuz oraz linii 201 z Kościerzyny przezGdańsk Osowę do Gdyni. Dzięki temu dojazd z Trójmiasta na Kaszuby będzieszybszy i wygodniejszy. Umożliwi to również w przyszłości uruchomienie nowychbezpośrednich relacji pociągów – poinformował Urząd Marszałkowski.
Jak podał Newag elektryczne zespoły trakcyjne z rodzinyImpuls są pojazdami niskopodłogowymi z jednoprzestrzennym wnętrzem,wyposażonym, m.in. w pełny monitoring wnętrza, klimatyzację, nowoczesny systeminformacji pasażerskiej, opcjonalnie w automaty do sprzedaży biletów orazkasowniki biletowe. Wnętrze zostało dostosowane do przewozu osób o ograniczonejmożliwości poruszania się – przewidziano podjazdy (pochylnie), wysuwanestopnie, windy, szerokie przejazdy oraz miejsce do przewozu wózków i rowerów.
„