Newag wygrywa na Podkarpaciu. Dostarczy tabor dla PKA
Podkarpacki UrządMarszałkowski zaakceptował ofertę złożoną przez Newag w przetargu na dostawętaboru dla Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.
W przetargu wpłynęła jedna oferta, właśnie z Newagu:
w części I, obejmującej dostawę 8 szt. fabrycznie nowychpojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji trójczłonowej:158.374.800,00 zł, 3,20 za usługę utrzymaniową. Ilość miejsc siedzących to 138,698.886,00 zł za pakiet utrzymaniowy za przyrządy i narzędzia niezbędne do P3to 184.623,00 zł. Okres gwarancji to 72 miesięcy, zaś cena za symulator2.509.200,00 zł.
w części II, obejmującej dostawę 2 szt. fabrycznie nowychdwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym: 37.392.000,00 zł, 3,78zł za usługę utrzymaniową. Newag oferuje pojazd z 105 miejscami siedzącymi.Cena za pakiet pozderzeniowy to 643.782,00 zł oraz za przyrządy i narzędzianiezbędne do P3 to 184.623,00 zł. Okres gwarancji to 60 miesięcy.
Obie oferty mieszczą się w budżecie. Szacunki zamawiającegoto odpowiednio: 163.003.871,77 zł i 42.538.097,23 zł.
PESA natomiast przesłała do Urzędu Marszałkowskiego pismo, wktórym wyjaśniła, że z uwagi na wysokie ryzyko, jak również krótki czas nahomologację i produkcję nie złoży oferty.
I przypomnijmy szczegóły. Zamówienie obejmuje zakup taboruwraz z usługą serwisowo – utrzymaniowo – naprawczą i zostało podzielone na dwieczęści:
Część 1 – Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jestdostawa 8 szt. fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym wwersji trójczłonowej, zwanych w dalszej części EZT, przeznaczonych dowykonywania przewozów pasażerskich w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej –PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów w przedziale 300-500 km (przyzałożeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przezZamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczychw zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1, P2,P3 i P4.
Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którymmowa w załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantującychnależyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodniez Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osóbwskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,
3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnegosymulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniempracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras).Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu MinistraInfrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowaniamaszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązanyjest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA – punktuobsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie -Staroniwa.
Całość ma zostać zrealizowana do 30 września 2026 roku.
Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowaw załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantującychnależyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodniez Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osóbwskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia,
3) dostawa fabrycznie nowego, kompletnego, stacjonarnegosymulatora jazdy wraz z jego instalacją, uruchomieniem, przeszkoleniempracowników i pięcioletnim upgrade (systemu wraz z aktualizacją tras).Symulator powinien odpowiadać wymogom stawianym w Rozporządzeniu MinistraInfrastruktury i Rozwoju w sprawie ośrodków szkolenia i egzaminowaniamaszynistów oraz kandydatów na maszynistów. Wykonawca zamówienia zobowiązanyjest do ścisłej współpracy z Wykonawcą Zaplecza Technicznego PKA – punktuobsługi technicznej wraz z zapleczem na terenie stacji kolejowej Rzeszowie -Staroniwa.
Termin wykonania zamówienia:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1) do 30.9.2026 r. – termin przybliżony, zależny od terminuwykonania przeglądu P4 – dla części nr 1.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 8 szt.fabrycznie nowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersjitrójczłonowej:
2 szt. ETZ – do 30.6.2020 r.
6 szt. ETZ – do 30.9.2020 r.
Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.9.2020 r.
Część 2 – Przedmiotem zamówienia w zakresie podstawowym jestdostawa 2 szt. fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędemspalinowym, zwanymi w dalszej części autobusami szynowymi lub pojazdami,przeznaczonych do wykonywania przewozów pasażerskich w ramach PodmiejskiejKolei Aglomeracyjnej – PKA o średniodobowym przebiegu każdego z pojazdów wprzedziale 300 – 500 km (przy założeniu rocznego rozliczania) wraz z:
1) przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przezZamawiającego z zakresu obsługi i utrzymania,
2) świadczeniem usług serwisowo – utrzymaniowo – naprawczychw zakresie spełniającym cztery poziomy utrzymania pojazdów kolejowych tj. P1,P2, P3 i P4.
Przedmiotem zamówienia w zakresie opcjonalnym jest:
1) dostawa pakietu naprawczego pozderzeniowego, o którym mowaw załączniku nr 7 do Umowy,
2) dostawa niezbędnych przyrządów i narzędzi gwarantującychnależyte świadczenie Obsługi Pojazdów do poziomu utrzymania P3 włącznie zgodniez Dokumentacją Systemu Utrzymania (dalej DSU), oraz przeszkolenie osóbwskazanych przez Operatora z zakresu obsługi tego wyposażenia.
Termin wykonania zamówienia
1) do 30.6.2029 r. – termin przybliżony, zależny od terminuwykonania przeglądu P4 – dla części nr 2.
2) Wymagany przez zamawiającego termin dostawy 2 szt.fabrycznie nowych dwuczłonowych zespołów trakcyjnych z napędem spalinowym – do30.6.2020 r.
3) Termin dostawy zakresu opcjonalnego – do 30.6.2020 r.
„