Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag liczy na hybrydową opcję od ŁKA

inforail
25.11.2021 09:45
W segmencie hybrydowych zespołów trakcyjnych Newag oczekuje na skorzystanie z opcji przewidzianej w podpisanym już kontrakcie z Łódzką Koleją Aglomeracyjną.

Producent przypomina, że w dniu 23 lipca 2021 roku zawarł z przewoźnikiem umowę, której przedmiotem jest dostawa trzech dwunapędowych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Umowa przewiduje prawo opcji zamówienia przez zamawiającego do dwóch dodatkowych składów wraz ze świadczeniem usług utrzymania. Szacunkowa maksymalna wartość umowy w zakresie podstawowym wynosi 83,550 mln zł netto, na co składa się wynagrodzenie za dostawę trzech pojazdów w wysokości 61,5 mln zł netto płatne proporcjonalnie za każdy pojazd po jego dostawie oraz wynagrodzenie za świadczenie usługi utrzymania obliczane i płatne w trakcie świadczenia usługi utrzymania proporcjonalnie w stosunku do natężenia eksploatacji hybryd przez ŁKA.

JAKIE SKŁADY?

Nowe zespoły trakcyjne w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej zostaną wyposażone w monitoring, nowoczesny system informacji pasażerskiej, automaty biletowe, hotspot Wi-Fi, ładowarki USB oraz ratujące życie defibrylatory AED. Każdy z pojazdów będzie klimatyzowany i w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Pojazdy Impuls 2 typu 36WEh pomieszczą 300 osób, z czego ponad 140 osób na miejscach siedzących. Pojazd będzie poruszał się z prędkością 160 km/h pod trakcją elektryczną, natomiast przy użyciu napędu spalinowego jest to 120 km/h.

Nowatorski hybrydowy zespół trakcyjny IMPULS 2 typu 36WEh jest pierwszym polskim pojazdem szynowym, który oprócz napędu elektrycznego posiada też napęd spalinowy, które pozwalają na przejazd po odcinkach pozbawionych sieci trakcyjnej. Zastosowanie innowacyjnej technologii w Impulsie sprawia, że funkcjonalność i zakres zastosowania pojazdu przez przewoźników diametralnie wzrasta, a ponadto komfort jazdy pasażerów radykalnie się podnosi.

Po zakupie hybryd ŁKA planuje uruchomić połączenia pasażerskie na liniach kolejowych, które nie są zelektryfikowane: nr 25 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Opoczno oraz nr 53 – relacji Łódź/Zgierz – Tomaszów Maz. – Spała. I tak z Łodzi do Tomaszowa Mazowieckiego będzie kursowało 36 pociągów,  z Łodzi do Opoczna pojedzie 20 składów, a z Łodzi do Spały pojadą 4 weekendowe pociągi.