Newag kontra PESA w wagonowym przetargu PKP Intercity
Dwie oferty wpłynęływ przetargu PKP Intercity na wykonanie naprawy okresowej na 5- tym poziomieutrzymania wraz z modernizacją oraz przeglądu na 3-cim poziomie utrzymania 83wagonów 141A /111A.
Po wykonanej naprawie wraz z modernizacją wagony osobowebędą wagonami bezprzedziałowymi 2 klasy. A wagony przebudować chcą PESA iNewag. Firmy złożyły następujące oferty:
Newag – cena 404.786.850,00 zł brutto bez opcji i609.618.750,00 zł z opcją, cena jednostkowa wykonania naprawy P5 – 4.797.000,00zł brutto, cena jednostkowa przeglądu P3 – 79.950,00 zł brutto, terminwykonania naprawy P5 pierwszego wagonu – 250 dni, kolejnych wagonów – 80 dni,gwarancja – 36 miesięcy;
PESA – cena 311.987.040,00zł brutto bez opcji i 469.860.000,00 zł z opcją, cena jednostkowa wykonanianaprawy P5 – 3.745.350,00 zł brutto, cena jednostkowa przeglądu P3 – 13.530,00zł brutto, termin wykonania naprawy P5 pierwszego wagonu – 180 dni, kolejnychwagonów – 75 dni, gwarancja – 40 miesięcy.
Wszystko zatem wskazuje na to, że, jeśli przewoźnik rozstrzygnieprzetarg, wagony pojadą na naprawy do Bydgoszczy. Kryteria wyboru bowiem to:
Kryteria wyboru oferty to:
Kryterium jakości – Gwarancja na wykonaną usługę / Waga:10,00
Kryterium jakości – Termin wykonania naprawy na 5- tympoziomie utrzymania wraz z modernizacją pierwszego wagonu osobowego / Waga:3,00
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kryterium jakości – Termin wykonania wykonania naprawy na 5-tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją każdego kolejnego wagonu osobowego/ Waga: 7,00
Kryterium kosztu – Cena jednostkowa wykonania naprawyokresowej na 5- tym poziomie utrzymania wraz z modernizacją / Waga: 70,00
Kryterium kosztu – Cena jednostkowa wykonania przegląduokresowego na 3- cim poziomie utrzymania / Waga: 10,00
Warto jednak zaznaczyć, że obie oferty przekraczająkosztorys PKP Intercity. Przewoźnik na ten cel chciał przeznaczyć:275.643.000,00 zł brutto bez prawa opcji oraz 415.125.000,00 zł z prawem opcji.
Czekamy na werdykt komisji przetargowej.
„