Newag kontra PESA w Małopolsce
Dwie oferty zostałyzłożone w przetargu na dostawę ezt-ów dla Małopolski. Mamy polski klasyk czyliNewag kontra PESA.
Tańszą ofertę przedstawił producent z Nowego Sącza, któreswoje pociągi wycenił na 245 272 332,00 zł. Zaproponował także następująceterminy dostaw:
a. 2 EZT w terminie do 16 m-cy od zawarcia umowy,
b. 2 EZT w terminie do 18 m-cy od zawarcia umowy,
c. 2 EZT w terminie do 20 m-cy od zawarcia umowy,
d. 1 EZT w terminie do 22 m-cy od zawarcia umowy,
Dostawa przedmiotu zamówienia w ramach prawa opcji zgodna zofertą Wykonawcy tj. w terminie dostawy ostatniego EZT w ramach zamówieniapodstawowego.
PESA natomiast zaproponowała kwotę 251 006 100,00 zł orazidentyczne terminy dostaw poszczególnych jednostek jak Newag.
Obie oferty mieszczą się w kosztorysie. Zamawiający na tencel chciał przeznaczyć 251 788 236,00 zł brutto.
Przypomnijmy, że zamówienie obejmuje:
1) dostawę 7 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych w wersji czteroczłonowej, przeznaczonych do obsługi połączeńaglomeracyjnych wraz z dokumentacją,
2) świadczenie kompleksowej usługi serwisowo-utrzymaniowo-naprawczejprzez okres 5 lat,
3) udzielenie gwarancji na okres 60 miesięcy, licząc od datyodbioru końcowego każdego ezt w wersji czteroczłonowej,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
4) przeszkolenie pracowników zgodnie z zasadami określonymiw opisie przedmiotu zamówienia,
5) udzielenie licencji na oprogramowanie i dokumentację.
Tabor dostosowany będzie do potrzeb osób o ograniczonejmobilności – m.in. osób z niepełnosprawnościami (w szczególności poruszającychsię na wózkach inwalidzkich, niewidomych lub niedowidzących oraz niesłyszącychlub niedosłyszących), kobiet w ciąży, osób o niskim wzroście (w tym dzieci),osób z ciężkim bagażem lub starszych, osób z zagranicy, nieznających lokalnegojęzyka.
W ramach prawa opcji Zamawiający przewiduje:
1) opcję nr 1, w ramach której Zamawiający przewidujedostawę do 2 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wwersji czteroczłonowej, wraz z usługami o których mowa powyżej;
2) opcję nr 2, w ramach której Zamawiający przewidujedostawę depozytu zespołów, podzespołów i części.
„