Newag kontra PESA – kolejne starcie
inforail
28.02.2014 18:43
Newag kontra PESA – kolejne starcie
Zgodnie z przypuszczeniami oferty na dostawę czterech spalinowych zespołów trakcyjnych złożyło dwóch producentów: Newag i PESA. Taniej swoje produkty wyceniła firma z Nowego Sącza –na 40 040 000 zł, Pesa za pociągi chce 44 034 000 zł. Cena stanowi jednak w tym przypadku tylko 54% kryteriów wyboru i nie będzie jedynym decydującym elementem. Pozostałe kryteria wyboru to:
1. Koszty utrzymania –12%
2. Warunki techniczne –16%
3. Koszty eksploatacji –8%
4. Wskaźniki eksploatacyjne –10%.
A tak szczegółowo wyglądają oferty obu producentów:

Cztery dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, przeznaczone zostaną do obsługi trasy Malbork –Grudziądz. Pojemność każdego z nich to 120-140 miejsc siedzących. Projekt jest współfinansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy i ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zarządzania, wydajności i niezawodności lokalnego systemu transportowego. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione, ponieważ obaj startujący w nim oferenci –PESA i Newag zaoferowali pojazdy zbyt drogie. Pomorskie chce kupić lekkie pojazdy szynowe o napędzie spalinowym, które będą odpowiedzią na zapotrzebowania i oczekiwania samorządów terytorialnych oraz przewoźników kolejowych, krajowych i zagranicznych. Do najważniejszych zalet pojazdów należeć mają m.in.: ekonomiczny spalinowy silnik nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat. Pojazdy będą przystosowane do peronów o niskich i średnich wysokościach. Dwie kabiny maszynisty umożliwią jazdę w obu kierunkach z jednoosobową obsługą. Możliwa jest modyfikacja aranżacji wnętrza wybór zespołu napędowego oraz innych wymagań. Jak wspomnieliśmy celem projektu jest zakup zestawów o następujących parametrach:
Cztery dwuczłonowe spalinowe zespoły trakcyjne, przeznaczone zostaną do obsługi trasy Malbork –Grudziądz. Pojemność każdego z nich to 120-140 miejsc siedzących. Projekt jest współfinansowany ze Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy i ma na celu poprawę bezpieczeństwa, zarządzania, wydajności i niezawodności lokalnego systemu transportowego. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione, ponieważ obaj startujący w nim oferenci –PESA i Newag zaoferowali pojazdy zbyt drogie. Pomorskie chce kupić lekkie pojazdy szynowe o napędzie spalinowym, które będą odpowiedzią na zapotrzebowania i oczekiwania samorządów terytorialnych oraz przewoźników kolejowych, krajowych i zagranicznych. Do najważniejszych zalet pojazdów należeć mają m.in.: ekonomiczny spalinowy silnik nowej generacji o niskim zużyciu paliwa, klimatyzacja w części pasażerskiej i w kabinie maszynisty, monitoring wnętrza pojazdu, tempomat. Pojazdy będą przystosowane do peronów o niskich i średnich wysokościach. Dwie kabiny maszynisty umożliwią jazdę w obu kierunkach z jednoosobową obsługą. Możliwa jest modyfikacja aranżacji wnętrza wybór zespołu napędowego oraz innych wymagań. Jak wspomnieliśmy celem projektu jest zakup zestawów o następujących parametrach:
•maksymalna prędkość 120 km/h;
•ilość miejsc siedzących 120 –140.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024