Newag kontra Olkol. Dwie oferty na przeglądy „dziewiątek”
PKP Intercity otworzyły oferty w przetargu na wykonanie napraw na 4-tym poziomie utrzymania lokomotyw elektrycznych serii EP09.
Wpłynęły dwie.
Zakres prac
Przedmiot zamówienia podzielony jest na dwie części. Każda z nich obejmuje 20 lokomotyw. Zamawiający wymaga wykonanie naprawy rewizyjnej jednej lokomotywy (czas postoju lokomotywy w naprawie) nie później niż w terminie 70 dni kalendarzowych oraz udzielenia rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie przez okres nie krótszy niż 21 miesięcy dla całej lokomotywy.
W każdej przewidziano też prawo opcji, obejmujące 5 napraw.
Na wykonanie prac będzie 36 miesięcy.
Oferty
Oferty złożyli:
1. Newag na dwie części z ceną 59 242 110,21 zł brutto (z prawem opcji) oraz 47 393 688,17 zł brutto (bez prawa opcji). Firma z Nowego Sącza zaproponowała też 21 miesięcy gwarancji oraz 70 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy jednej lokomotywy;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
2. Olkol tylko na część 2 z ceną 48 746 007,00 zł brutto (z prawem opcji) oraz 38 996 805,60 zł brutto (bez prawa opcji). Firma z Oleśnicy proponuje 60 miesięcy gwarancji i 63 dni kalendarzowych na wykonanie naprawy lokomotywy.
Obie oferty przekroczyły budżet zamawiającego, który na ten cel chce przeznaczyć w każdej z dwóch części 49 858 319,37 zł brutto (z prawem opcji) oraz 39 886 655,50 zł brutto (bez prawa opcji).
Oferty będą oceniane wg kryteriów:
Termin wykonania naprawy jednej lokomotywy – Waga: 10
Okres rękojmi i gwarancji – Waga: 10
Cena – Waga: 80.