Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą wykonać naprawy AKM-ów

inforail
20.10.2014 09:22
Dwie oferty wpłynęły w przetargu na wykonanie 17 napraw P4 wraz z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57AKM. Przy drugim podejściu chęć wykonania ww. prac zgłosiły ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Newag. Zdecydowanie tańsza jest oferta, zaproponowana przez pierwszą z ww. firm. ZNTK za wykonanie prac chce 24.987.450 zł brutto, Newag zaś 32.305.950 zł brutto. W pierwszym przetargu, na wykonanie tego samego zadania złożona została tylko jedna oferta. Wówczas ZNTK Mińsk Mazowiecki wyceniły je na 35 541 040,65 zł brutto. Cena ta okazała się zbyt wygórowana i Koleje Mazowieckie zdecydowały o powtórnym rozpisaniu przetargu.
Przypomnijmy, że jedyne kryterium wyboru stanowi cena. Przewoźnik na wykonanie prac daje 10 miesięcy, z tym, że naprawa jednego składu nie powinna trwać dłużej niż 70 dni kalendarzowych. Zamawiający wymaga także gwarancji:
1) co najmniej 18 miesięcy na cały ezt, z wyłączeniem silników trakcyjnych,
2) co najmniej 24 miesięcy na malaturę ezt,
3) co najmniej 24 miesięcy na przezwojone maszyny elektryczne ezt, z wyłączeniem silników trakcyjnych,
4) co najmniej 36 miesięcy na podzespoły i zespoły zamontowane podczas modernizacji ezt,
5) co najmniej 12 miesięcy na elementy silników trakcyjnych poddanych naprawie,
licząc od dnia podpisania protokołu komisyjnego odbioru danego ezt.     
ZNTK i Newag chcą wykonać naprawy AKM-ów