TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą modernizować ezt-y Kolei Mazowieckich
Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą modernizować ezt-y Kolei Mazowieckich
inforail
14.02.2014 15:07
Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki chcą modernizować ezt-y Kolei Mazowieckich
Bez niespodzianek w przetargu na modernizację składów Kolei Mazowieckich. W piątek, 14 lutego w siedzibie przewoźnika zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na naprawę i modernizację 72 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w latach 2014-15. O zamówienie ubiegają się spółki Newag SA i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA.
Postępowanie przetargowe na wykonanie naprawy taboru wraz z modernizacją zostało podzielone na dwa zadania. Pierwsze zadanie obejmuje 45 napraw elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57 w poziomie utrzymania P4 wraz z modernizacją. Drugie zadanie dotyczy wykonania 27 napraw EZT serii EN57 w poziomie utrzymania P5 wraz z modernizacją.
Na realizację pierwszego zadania oferty złożyło dwóch wykonawców. Spółka Newag SA zaoferowała wynagrodzenie w wysokości 53 120 402,00 zł brutto. Drugą ofertę złożyła spółka Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA. Wykonawca zaproponował kwotę 43 173 001,85 zł brutto.
Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, do realizacji zamówienia do 31 grudnia 2015 roku. Pierwszy pojazd miałby zostać dostarczony w terminie 40 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu do naprawy. Wykonawca udzielić ma gwarancji na cały pojazd na okres 18 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru, 24 miesięcy gwarancji na malaturę i przezwojone maszyny elektryczne oraz 36 miesięcy na zespoły i podzespoły zamontowane podczas modernizacji.
W ramach drugiego zadania wpłynęły dwie oferty od tych samych wykonawców, co w pierwszej części przetargu. Newag SA zaoferował wynagrodzenie w wysokości 211 813 380 zł brutto, a Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”SA –210 219 300 zł brutto.
Obaj oferenci zobowiązali się, zgodnie z wymogami, zawartymi w SIWZ, do naprawy i modernizacji pierwszego EZT w ciągu 160 dni, licząc od dnia przekazania pojazdu i do realizacji kolejnych napraw w ciągu 70 dni, zastrzegając, iż termin odbioru kolejnych pojazdów nie może przekraczać terminu odbioru pierwszego. Termin zakończenia zadania wyznaczono 30 listopada 2015 roku. Wykonawcy zobowiązali się do udzielenia gwarancji na okres 48 miesięcy, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru.
Koleje Mazowieckie na realizację pierwszego zadania przeznaczyły kwotę 34 968 741,42 zł brutto, drugiego –228 437 898,85 zł brutto. Łącznie na modernizację taboru spółka chce przeznaczyć kwotę 263 406 640,27 zł brutto.
Park taborowy spółki ciągle się powiększa o nowoczesne pojazdy. To już drugi rozstrzygany w tym miesiącu przetarg „taborowy”Kolei Mazowieckich. W zeszłym tygodniu było otwarcie ofert na dostawę kolejnych „piętrusów”wraz lokomotywami, teraz na modernizację. Realizujemy konsekwentnie naszą strategię taborową do 2015 roku. Te wyniki będą niosły ze sobą stałą poprawę jakości naszych usług –powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024