Newag i PESA walczą o zamówienie SKM Warszawa
Dwie oferty zostały złożonew przetargu na dostawę ezt-ów dla SKM Warszawa. Tańsza jest ta bydgoska.
PESA zaproponowała za dostawę 13 pociągów oraz ichutrzymanie kwotę 310 532 008 zł netto, zaś Newag – 323 353 000 zł netto. Oferty mieszczą się w budżecie zamawiającego. Obajproducenci zaoferowali też 96 miesięcy gwarancji. Na złożenie oferty niezdecydował się Stadler.
Wybrana zostanie oferta najkorzystniejsza ekonomicznie zuwzględnieniem kryteriów:
1. Cena dostawy 13 szt. Pojazdów oraz kosztu usługutrzymania 13 szt. Pojazdów przez okres 15 (piętnastu) lat, liczony indywidualniedla każdego Pojazdu od dnia podpisania Protokołu odbioru Końcowego – waga 78;
2. Okres gwarancji na cały Pojazd (okres gwarancji na całyPojazd nie może być krótszy niż okres 48 miesięcy i nie dłuższy niż 96 miesięcyod dnia podpisania Protokołu odbioru Końcowego) – waga 15;
3. Czas dostarczenia pierwszych 3 (trzech) sztukczteroczłonowych Pojazdów (maksymalny czas dostawy Pojazdów wynosi 18 miesięcyod dnia podpisania umowy) – waga 2;
4. Masa służbowa, tj. masa służbowa Pojazdu podzielona przezdługość przedziału pasażerskiego pojazdu, inaczej masa 1m przedziałupasażerskiego pojazdu – waga 5.
Zamówienie dotyczy trzynastu pojazdów wraz z 15-sto letnimokresem ich utrzymania oraz pakietem szkoleń. Usługi utrzymania na poziomie P3oraz P4 będą wykonywane w zakładzie producenta pojazdów lub miejscu przez niegowskazanym, spełniającym wymogi techniczne, zaś P1 i P2 na bocznicy kolejowejWarszawa Wola. Na przedmiot zamówienia składa się:
a. dostawa fabrycznie nowych ośmiu sztuk, fabrycznie nowych,normalnotorowych, pasażerskich, elektrycznych zespołów trakcyjnychpięcioczłonowych;
b. dostawa fabrycznie nowych pięciu sztuk fabrycznie nowych,normalnotorowych, pasażerskich, elektrycznych zespołów trakcyjnychczteroczłonowych;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
c. dostawa i zainstalowanie fabrycznie nowego symulatora jazdywraz z przeszkoleniem pracowników zamawiającego;
d. świadczenie usług obsługi na poziomie utrzymania P1-P4dla każdego Pojazdu, przez okres 15 lat, licząc od daty dostawy dla każdegopojazdu oddzielnie;
e. dostarczenie wszelkiej dokumentacji, zgodnie z SOPZ;
f. uzyskanie wszelkich niezbędnych zezwoleń technicznych,dopuszczających pojazd do eksploatacji pojazdu kolejowego zgodnego z TSI wydaneprzez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, wymagane oddzielnie dla każdegopojazdu w momencie dostawy;
g. przeprowadzenie szkoleń pracowników Zamawiającego, wzakresie wskazanym w SOPZ;
h. dostarczenie wszelkiego niezbędnego oprogramowaniazapewniającego sprawne funkcjonowanie systemów zgodne z wytycznymi zawartymi wSOPZ.
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcjiw zakresie dostawy dodatkowych ośmiu sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych,w tym siedmiu szt. pięcioczłonowych i jednej szt. czteroczłonowego ezt, wkażdym przypadku wraz z wykonaniem obsługi na poziomie P1-P4 przez okres 15lat.
„