Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Newag i PESA chcą dostarczyć piętrusy dla Kolei Mazowieckich

inforail
06.02.2014 15:37

6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 piętrowych wagonów i dwóch lokomotyw. O zamówienie ubiegają się spółki Newag SA i PESA Bydgoszcz SA. Na nowy tabor przewoźnik chce przeznaczyć kwotę ponad 66 mln euro. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych, a także 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull.

Newag zaproponował w swojej ofercie cenę 85 977 000,00 euro brutto (69 900 000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego –do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.
Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61 700 000,46 euro brutto (50 162 600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego –do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Dotychczas piętrusy dla KM dostarczał Bombardier. Kto teraz?
Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66 490 968,28 euro brutto. Jak wynika z powyższego zestawienia oferta PESY jest zdecydowanie tańsza. Dla obu producentów to pierwsze kroki przy budowie piętrowych wagonów. Oferty nie złożył Bombardier, który dostarczał poprzednio push&pulle dla Kolei Mazowieckich.
Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy”wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług –powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.