TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Newag i PESA chcą dostarczyć piętrusy dla Kolei Mazowieckich
Newag i PESA chcą dostarczyć piętrusy dla Kolei Mazowieckich
inforail
06.02.2014 15:37
Newag i PESA chcą dostarczyć piętrusy dla Kolei Mazowieckich
6 lutego w siedzibie spółki Koleje Mazowieckie zostały otwarte oferty złożone w postępowaniu przetargowym na dostawę 22 piętrowych wagonów i dwóch lokomotyw. O zamówienie ubiegają się spółki Newag SA i PESA Bydgoszcz SA. Na nowy tabor przewoźnik chce przeznaczyć kwotę ponad 66 mln euro. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych piętrowych wagonów oraz 2 nowych wagonów sterowniczych, a także 2 nowych lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull.
Newag zaproponował w swojej ofercie cenę 85 977 000,00 euro brutto (69 900 000,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 15 stycznia 2015 roku, a ostatniego –do 30 listopada 2015 roku. Producent zapewnia gwarancję jakości na okres 4 lat od daty przekazania pojazdu.
Drugi wykonawca zaproponował w swojej ofercie cenę 61 700 000,46 euro brutto (50 162 600,00 euro netto). Dostawa pierwszego pojazdu miałaby nastąpić nie wcześniej niż 1 stycznia 2015 roku, a ostatniego –do 17 sierpnia 2015 roku. Tak jak Newag, PESA zadeklarowała czteroletnią gwarancję na pojazdy.
Koleje Mazowieckie na realizację inwestycji zaplanowały kwotę 66 490 968,28 euro brutto. Jak wynika z powyższego zestawienia oferta PESY jest zdecydowanie tańsza. Dla obu producentów to pierwsze kroki przy budowie piętrowych wagonów. Oferty nie złożył Bombardier, który dostarczał poprzednio push&pulle dla Kolei Mazowieckich.
Obecnie jesteśmy w trakcie analizy obu ofert. Jednocześnie cieszymy się, że wkrótce do naszego parku taborowego dołączą kolejne „piętrusy”wraz lokomotywami. Ta inwestycja jest kolejnym dowodem na to, że jako przewoźnik chcemy się rozwijać i mając na uwadze potrzeby podróżnych, dbać o wysoką jakość naszych usług –powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024