Newag Gliwice szykuje lokomotywę pasażerską
inforail
06.05.2013 10:43
Newag Gliwice szykuje lokomotywę pasażerską
Od kilku dni na testach w Żmigrodzie przebywa lokomotywa Newagu Gliwice –Griffin. To pierwsza maszyna z tej platformy, wyprodukowana jeszcze i po raz pierwszy zaprezentowana pod banderą ZNLE. Jak już wspominaliśmy na łamach InfoRail po Żmigrodzie E4MSU ruszy na testy w PKP Cargo. Na łamach naszego portalu zaznaczaliśmy, że Griffin prawdopodobnie nie trafi natomiast na jazdy testowe w PKP Intercity. A to dlatego, że przewoźnik nie jest zainteresowany pozyskaniem lokomotywy, która może prowadzić pociągi z prędkością do 140 km/h. Inna byłaby pewnie postawa PKP Intercity, gdyby Griffin był nieco szybszy, tak jak ma to miejsce w przypadku Gamy z PESY. Dla przewoźnika mamy jednak dobrą informację. W Newagu jest już gotowy projekt kolejnej lokomotywy z rodziny Griffinów. Cała platforma ma obejmować kilka odmian maszyn, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych. Obecnie producent skupia się na przygotowaniu lokomotywy z parametrami umożliwiającymi prowadzenie pociągów pasażerskich z prędkością do 200 km/h. I to właśnie ma być podstawowa różnica miedzy Griffinami towarowym i pasażerskim. Pierwszy taki egzemplarz, przeznaczony do prowadzenia składów osobowych ma zostać zbudowany jeszcze w tym roku. Niewykluczone, że premiera najszybszej polskiej lokomotywy będzie miała miejsce na tegorocznych targach TRAKO w Gdańsku. Jeżeli tak się stanie szykuje się bardzo ciekawa impreza. Niedawno informowaliśmy, że prawdopodobnie również na TRAKO będzie można zobaczyć pierwsze polskie Pendolino.
Porównanie lokomotyw E4MSU i E4MSP
Parametry techniczne
|
E4MSU
|
E4MSP
|
Napięcie zasilania
|
DC 3 kV
AC 15 kV
16 2/3 Hz
AC 25 kV
50 Hz
|
DC 3 kV
AC 15 kV
16 2/3 Hz
AC 25 kV
50 Hz
|
Moc ciągła
|
5,6 MW
|
5,6 MW
|
Maksymalna masa pociągu
|
3 200 t
|
3 200 t
|
Maksymalna prędkość
|
140 km/h
|
200 km/h
|
Siła pociągowa przy rozruchu
|
310 kN
|
310 kN
|
Prędkość pociągu przy masie brutto:
pociąg 500t profil 0 º/oo
pociąg 2400t profil 0 º/oo
pociąg 2400t wzniesienie 6 º/oo
pociąg 3200t profil 0 º/oo
|
140 km/h
135 km/h
80 km/h
120 km/h
|
200 km/h
135 km/h
80 km/h
120 km/h
|
Szerokość toru
|
1 435 mm
|
1 435 mm
|
Masa służbowa
|
88 t
|
88 t
|
Maksymalny nacisk na oś
|
220 kN
|
220 kN
|
Nomin. średnica okręgu tocznego koła
|
1 250 mm
|
1 250 mm
|
Długość lokomotywy ze zderzakami
|
19 900 mm
|
19 900 mm
|
Skrajnia
|
UIC 505-1
|
UIC 505-1
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024