Newag dostarczy 5 Dragonów dla Freightliner PL
inforail
01.02.2015 23:40
Newag dostarczy 5 Dragonów dla Freightliner PL
Newag Gliwice podpisał umowę z ING Lease umowę na dostawę 5 nowych lokomotyw elektrycznych. Wszystkie mają trafić do Freightliner PL na podstawie umowy leasingu. Jak dowiedział się portal InfoRail będą to 6-osiowe lokomotywy E6DCF-DP Dragon, elektrowozy o mocy 5 MW, w pełni dostosowane do polskiej infrastruktury kolejowej, zdolne do ciągnięcia ciężkich składów towarowych o wadze powyżej 4.000 t. W porównaniu do wcześniej produkowanych Dragonów, lokomotywy te wyposażone będą w moduł Dual Power, czyli dodatkowy silnik spalinowy o mocy 540 kW. Łączna wartość umowy wynosi 17 500 000,00 EUR netto (73 641 750,00 PLN netto). Dostawy lokomotyw będą realizowane według ustalonego przez strony harmonogramu i powinny zostać zakończone do dnia 31 lipca 2016 roku. Terminy dostaw:
– 3 sztuki do 31.05.2016
– 1 sztuka 30.06.2016
– 1 sztuka 31.07.2016.
– 3 sztuki do 31.05.2016
– 1 sztuka 30.06.2016
– 1 sztuka 31.07.2016.
Jak się dowiedzieliśmy umowa została zawarta w piątek 30 stycznia 2015 roku. Ze strony NEWAG Gliwice S.A. podpisali ją Prezesa Zarządu Bartosz Krzemiński i Vice-prezes Maciej Duczyński, ze strony Freightlinera PL podpis złożyli Członkowie Zarządu –Dyrektor Zarządzający Wojciech Jurkiewicz i Dyrektor Finansowy Krzysztof Wróbel.
„Podpisana umowa to kolejny krok do wejścia z naszymi lokomotywami na rynki zachodnie. Zaufanie jakim obdarzyła nas Grupa Freightliner – wiodący niezależny operator kolejowy w Europie – dowodzi słuszności naszej strategii rozwoju.”- powiedział Bartosz Krzemiński, Prezes Newag Gliwice S.A.
Newag udzieli gwarancji na bezawaryjną pracę każdej lokomotywy oraz jej podzespołów przez okres 24 miesięcy od dnia odbioru lokomotywy. Umowa przewiduje także kary umowne za zwłokę sprzedawcy w dostawie lokomotywy.
Umowa wejdzie w życie pod warunkiem zawieszającym dostarczenia przez zobowiązane podmioty do Kupującego najpóźniej w terminie do dnia 6 lutego 2015 roku:
a) umowy leasingu lokomotyw pomiędzy ING Lease a FPL oraz wszystkich dokumentów zabezpieczeń wymaganych przez kupującego zgodnie z umową leasingu (zobowiązanie FPL), oraz
b) umowy serwisowej pomiędzy sprzedającym a FPL na świadczenie usług utrzymania lokomotyw (zobowiązanie FPL), oraz
c) umowy odkupu lokomotyw w przypadku rozwiązania umowy leasingu z przyczyn leżących po stronie sprzedawcy lub braku wykupu lokomotyw przez FPL po zakończeniu trwania leasingu, zawartej pomiędzy kupującym i Newagiem w formie i treści zaakceptowanej przez kupującego (zobowiązanie sprzedawcy), oraz
d) porozumienia dotyczącego umowy serwisowej zawartego pomiędzy kupującym i sprzedawcą w formie i treści zaakceptowanej przez kupującego (zobowiązanie sprzedawcy).
„Transakcja jest dowodem na to, że Grupa Freightliner wysoko ocenia perspektywy polskiego rynku kolejowego. To kolejna, wielomilionowa inwestycja wpisująca się w nasze hasło „solidność w standardzie”, czyli strategię dostarczania klientom efektywnych rozwiązań logistycznych przy zachowaniu najwyższej dbałości o jakość i bezpieczeństwo. Z pełnym przekonaniem inwestujemy w tabor produkowany przez polską firmę z tradycjami, która jest w stanie dostarczyć produkt na światowym poziomie. Wierzymy, że wraz z postępującym procesem modernizacji polskiej sieci kolejowej wzrastać będzie rola nowoczesnego i innowacyjnego taboru.”- powiedział Konstantin Skorik, Prezes Zarządu Freightliner PL.
„Dragony cha rak te ry zują się siłą, bez pie czeń stwem, atrak cyjną ceną, eko no mią użyt kowania, boga tym wypo sa że niem oraz przede wszyst kim bezawaryjnością. Dlatego będą stanowiły doskonałe uzupełnienie naszego obecnego taboru”. – dodał Wojciech Jurkiewicz, Dyrektor Zarządzający Freightliner PL.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024