Newag bez przetargu wykona prace przy warszawskich Impulsach

inforail
05.04.2018 07:30

SKM Warszawaudzieliła zamówienia Newagowi w trybie bezprzetargowym na wykonanie obsług 3. poziomuutrzymania w dziewięciu elektrycznych zespołach trakcyjnych typu 35 WE orazwykonanie prac dodatkowych.

Prace oprócz obsługi P3 obejmują wykonanie wszelkichlegalizacji urządzeń (poddozorowych, związanych z bezpieczeństwem) orazzachowanie lub odnowienie ich oznakowania wraz z ich demontażem i ponownymmontażem po wykonaniu wszelkich niezbędnych badań, wykonanie prac dodatkowych,wykraczających poza stały zakres obsługi technicznej, tj. prac koniecznych dowykonania dla uzyskania stanu technicznego określonego w przepisach i WTWiO,lecz nie występujących w każdej obsłudze. Po wykonanej obsłudze technicznej wykonawcazobowiązany jest sporządzić i przekazać zamawiającemu z oddaniem pojazdów,protokoły odbiorcze, o których mowa DSU.

Wartość zamówienia to 9 951 745,50 PLN brutto.

W uzasadnieniu czytamy, iż w dniu 8.3.2018 r. zamawiającyunieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia, prowadzonego w trybieprzetargu nieograniczonego, którego przedmiotem było wykonanie obsług 3 poziomuutrzymania w dziewięciu Elektrycznych Zespołach Trakcyjnych typu 35 WE orazwykonanie prac dodatkowych”, ponieważ nie wpłynęła żadna oferta. Rynek obsługii utrzymania pojazdów kolejowych, jest rynkiem, na którym co do zasadyprzeglądy okresowe poziomów P3 i wyższe wykonują producenci pojazdów. Jest tospowodowane koniecznością dogłębnej znajomości dokumentacji producenckiej,włączając w to wytrzymałość materiałów z których wykonane są podzespoły iurządzenia wchodzące w skład pojazdu. Wykonanie przeglądów wiąże się zpoświadczeniem możliwości dalszej eksploatacji pojazdów i w konsekwencjiodpowiedzialnością za ewentualne wady w wykonaniu czynności przeglądowych. Sumapowyższych okoliczności sprawia, że do przetargów których przedmiotem jestwykonywanie obsługi poziomów P3 i wyższe zazwyczaj nie zgłaszają się podmiotyinne niż producenci lub ich spółki serwisowe. W przypadku unieważnionegoprzetargu nie zgłosił się także producent (ani żaden inny wykonawca).Jednocześnie ze względu na konieczność zapewnienia obsługi linii kolejowychoraz zakaz eksploatacji pojazdów bez wymaganych przeglądów, zamawiający stanąłwobec konieczności udzielenia zamówienia z wolnej ręki po spełnieniuwspomnianej na wstępie przesłanki tj. po próbie uzyskania świadczenia wkonkurencyjnym trybie.