NCBiR zakończył dialog ws. taboru dla CPK. Co dalej?
30 marca zakończyłsię dialog techniczny dotyczący taboru dla CPK. Wzięło w nim udział 9producentów. Pytamy co dalej?
Jak poinformowało nas NCBiR Dialog Techniczny miał na celupozyskanie wskazówek i informacji niezbędnych do określenia opisu programu,warunków kontraktowych oraz sposobu oceny proponowanych przez Wykonawcówrozwiązań.
Jak wspomnieliśmy uczestniczyło w nim 9 podmiotów. To:
1. NEWAG S.A;
2. B&L International Sp. z o.o.;
3. ALSTOM KONSTAL S.A;
4. H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o;
5. Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz Spółka Akcyjna;
6. Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o.;
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
7. Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAFS.A.);
8. Siemens Mobility Sp. z o.o.;
9. Stadler Polska Sp. z o.o.
Jak dowiedzieliśmy się w ramach Dialogu NCBR zapoznało się zopinią producentów taboru na temat proponowanych rozwiązań innowacyjnych orazszacowanych kosztach i czasie potrzebnym na opracowanie nowego pojazdu. Ponadtodyskutowana była sama propozycja formy postepowania, która dla zdecydowanejwiększości producentów stanowiłaby nowość. Zapoznanie firm ze specyfikąpartnerstwa innowacyjnego i zamówienia przedkomercyjnego pozwoliło naokreślenie warunków, jakie skłoniłyby dostawców do przystąpienia do projektu. Wtrakcie Dialogu zorganizowane zostało również jedno, osobne spotkanie zewszystkimi podmiotami dedykowane właśnie formie postępowania oraz kwestii prawwłasności intelektualnej do wytworzonej w ramach projektu technologii.
Obecnie prowadzona jest analiza wyników Dialogu pod kątemdalszych działań NCBR w zakresie finansowania prac B+R w ww. obszarze.Niezależnie od tego producenci taboru – również ci, którzy nie uczestniczyli wDialogu – mogą ubiegać się o dofinansowania projektów B+R w ramachorganizowanych przez NCBR konkursów, m.in. „Szybkiej Ścieżki” czy „Projektówaplikacyjnych”.
„