Nareszcie jest przetarg na `kryniczankę`
PKP PLK głosiłyprzetarg na remont linii kolejowej nr 96 Tarnów ? Muszyna, zwanej”kryniczanką”.
Prace obejmą 19-kilometrowy odcinek torów między Grybowem iKamionką Wielką, w którego skład wychodzi tzw. pętla grybowska, znana zestromych podjazdów i zjazdów.
Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK poinformowała wśrodę, że wartość prac na odcinku Grybów ? Kamionka Wielka szacowana jest naponad 55 mln zł. Ponadto w pierwszym kwartale tego roku ogłoszony będzieprzetarg za ponad 4 mln zł na modernizację wiaduktu w Nowym Sączu. Oba zadaniaw trybie „projektuj i buduj” planowane są w latach 2017 ? 2018. Ich celem jestzwiększenie kolejowej dostępności atrakcyjnych turystycznie rejonów Beskidów.
Inwestycja poprawi jakość podróży i obsługę na peronach. Wzrośnieteż poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
Odnowione zostaną cztery wiadukty i 26 innych obiektówinżynieryjnych między Grybowem a Kamionką Wielką. Stacja Ptaszkowa i przystanekMszalnica zyskają nowe perony, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.Pojawi się tam także lepsze oznakowane i oświetlenie oraz takie udogodnienia,jak wiaty czy ławki.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu kolejowym wpłynieprzebudowa 22 przejazdów kolejowo-drogowych w m.in. Grybowie, Ptaszkowej,Białej Wyżnej, Mszalnicy.
Szalacha przypomniała, że zaplanowane prace uzupełnią jużwykonane projekty na linii Tarnów ? Leluchów, których wartość wynosi około 100mln zł. To min. modernizacje na odcinku Tarnów ? Stróże za ponad 64 mln zł wramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego, poprawaodcinka Grybów ? Ptaszkowa za 5 mln zł i prace z dofinansowaniem unijnym:montaż 23 nowych rozjazdów za ponad 12 mln zł pomiędzy Stróżami a Muszyną iprzebudowa 11 przejazdów między Tarnowem a Muszyną.
„