Naprawy pojazdów trakcyjnych PKP Intercity w 2020 roku
W celu utrzymania w pełnej sprawności technicznej lokomotyw podejmowane były działania, które zezwalają na dalszą ich eksploatację – wynika z informacji opublikowanych przez przewoźnika.
W 2020 roku wykonano 77 napraw czwartego poziomu utrzymania (rewizyjne) elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Ponadto w 2020 roku wykonano 1 naprawę awaryjną pojazdu trakcyjnego, który uczestniczył w wy-padku kolejowym (EU44-002).
Naprawy P1-P3
Bieżące utrzymanie pojazdów trakcyjnych na poziomach utrzymania od P1 do P3 oraz naprawy bieżące z wyłączeniem i bez wyłączenia (lokomotywy elektryczne oraz lokomotywy spalinowe) są prowadzone w punktach obsługi taboru w poszczególnych Zakładach przewoźnika. W przypadkach niektórych lokomotyw spalinowych, wykonujących pracę manewrową poza jednostkami macierzystymi, czynności związane z bieżącym utrzymaniem wykonywane są w systemie zleconym.
Modernizacje ED74
W 2020 roku realizowana była dalej umowa z dnia 13 czerwca 2019 roku z konsorcjum ZNTK Mińsk Mazowiecki i PESA na wykonanie napraw piątego poziomu utrzymania (napraw głównych) z modernizacją pojazdów ED74. Wszystkie pojazdy ED74 zostały wyłączone z eksploatacji, a proces naprawczy zgodnie z umową będzie trwał do 2023 r.
Naprawy rewizyjne
W 2020 roku kontynuowano wykonywanie napraw rewizyjnych lokomotyw systemem gospodarczym w Zakładzie Południowym w Krakowie (lokomotywy serii EU07/EP07), w Zakładzie Zachodnim w Poznaniu (lokomotywy serii EP07) oraz w Zakładzie Północnym w Gdyni (lokomotywy elektryczne serii EP07). Systemem gospodarczym wykonano 15 napraw na poziomie P4, w tym 4 lokomotywy serii EU07 w Zakładzie Południowym, 4 lokomotywy serii EP07 w Zakładzie Zachodnim oraz 7 lokomotyw serii EP07 w Zakładzie Północnym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Ponadto, w 2020 roku zmodernizowano 22 lokomotywy elektryczne serii EU07/EP07 podczas napraw na poziomie P4.
W celu utrzymania w pełnej sprawności technicznej lokomotyw spalinowych podejmowane były działania, które pozwoliły na dalszą ich eksploatację. W 2020 roku wykonano 8 napraw czwartego poziomu utrzymania (rewizyjne) lokomotyw spalinowych serii SM42 w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego. Jedna z wskazanych wyżej napraw rewizyjnych lokomotywy spalinowej SM42 została wykonana systemem gospodarczym w Zakładzie Północnym w Gdyni, pozostałe w PKP CARGOTABOR Sp. z o.o. w Czerwieńsku.
Utrzymanie ezt-ów i SU160
W 2020 roku prowadzono też planowe działania utrzymaniowe w zakresie nowych EZT serii ED160, ED161 i ED250 oraz lokomotyw spalinowych serii SU160. Utrzymanie pojazdów było prowadzone przez podmioty zewnętrzne (Stadler, PESA, Alstom), zgodnie z zawartymi wcześniej umowami na zakup i utrzymanie pojazdów. Pojazdy serii SU160, ED160, ED161 i ED250 przechodziły w 2020 roku czynności utrzymaniowe na poziomach utrzymania od P1 do P3. W 2020 roku wykonano także 7 napraw czwartego poziomu utrzymania P4 (rewizyjnych) elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED160 w firmie Stadler oraz 3 naprawy czwartego poziomu utrzymania P4 (rewizyjnych) elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED250 w firmie Alstom w ramach podpisanych umów na dostawę i utrzymanie.