Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Naprawa ED250 rozbitego pod Ozimkiem opóźniona. Wróci w III kwartale 2021 r.

inforail
21.02.2021 12:45

Naprawa pociągu Pendolino uszkodzonego w wypadku pod Ozimkiem w kwietniu 2017 roku dobiega końca - poinformowała PAP rzecznik przewoźnika Katarzyna Grzduk.

Dodała, że planowany termin zakończenia prac i przywrócenia jednostki do eksploatacji to trzeci kwartał tego roku.

Na torach w III kwartale 2021 roku

Naprawa pojazdu ED250-002, uszkodzonego w wypadku pod miejscowością Ozimek, dobiega końca. Planowany termin zakończenia prac i przywrócenia jednostki do eksploatacji to trzeci kwartał 2021 roku. Finalny koszt naprawy stanowi tajemnicę handlową wykonawcy - czytamy w przesłanej PAP informacji.

Do wypadku z udziałem Pendolino doszło pod miejscowością Ozimek w kwietniu 2017 roku. Kierowca ciągnika siodłowego zignorował zakaz ruchu ciężarówek i wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy. Obciążony dodatkowym ładunkiem zestaw zablokował się na przejeździe.

Kiedy kierowca wysiadł z kabiny, żeby wezwać pomoc, w ciągnik uderzył pociąg Pendolino. W wyniku zderzenia rannych zostało 18 osób, z czego siedem z poważnymi ranami przewieziono do szpitali. Uszkodzeniu uległ pociąg, szyny, blisko pięćset podkładów i sieć trakcyjna.

Naprawa we Włoszech opóźniona  

Uszkodzony człon pociągu został przewieziony do Włoch w kwietniu 2019 roku do fabryki Alstom w Savigliano. Wtedy też PKP Intercity informowało, że szacunkowy czas naprawy pociągu to 19-20 miesięcy. Naprawy miały więc zakończyć się na przełomie roku 2020 i 2021, jednak fachowcy we Włoszech stwierdzili, że naprawa potrwa dłużej ponieważ uszkodzenia okazały się bardzo poważne.(PAP)