TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Największy kontrakt na modernizację taboru PKP Intercity podpisany
Największy kontrakt na modernizację taboru PKP Intercity podpisany
inforail
14.08.2013 15:56
Największy kontrakt na modernizację taboru PKP Intercity podpisany
14 sierpnia br. PKP Intercity podpisały umowę z konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki”na modernizację 115 wagonów, które będą kursować na trasie Przemyśl-Szczecin. Wartość projektu to 323 490 000 mln zł brutto, z czego połowa będzie pochodzić ze środków Unii Europejskiej. Jest to największy kontrakt na modernizację taboru w historii przewoźnika.
Przedmiotem podpisanej umowy jest realizacja 5 z 7 zadań przetargowych obejmujących modernizację właśnie 115 wagonów. Umowy na modernizację kolejnych wagonów podpisane zostaną po weryfikacji przez Urząd Zamówień Publicznych.
Popisana dziś umowa sprawi, że za około miesiąc, pierwsze wagony trafią do bydgoskich warsztatów. Zakres modernizacji znacznie poprawi komfort podróży naszych pasażerów –mówi Janusz Malinowski, Prezes Zarządu PKP Intercity S.A.
W ramach kontraktu zostaną wyremontowane wagony przedziałowe i bezprzedziałowe 1. i 2. klasy oraz wagony sypialne i kuszetki. Dla trasy Szczecin –Przemyśl zmodernizowane zostaną również wagony barowe. Zakres prac obejmie instalację nowych systemów i podzespołów, montaż foteli, klimatyzacji, gniazdek elektrycznych, WC z zamkniętym obiegiem oraz urządzeń wzmacniających sygnał telefonii komórkowej. W zmodernizowanym taborze pojawią się udogodnienia dla osób niepełnosprawnych oraz wieszaki na rowery.
„- Ten kontrakt to dla PESA wyzwanie i kolejna szansa na potwierdzenie wysokiej jakości usług. Zaufał nam największy polski przewoźnik i zapewniam, że w zmodernizowanych wagonach zastosujemy najlepsze rozwiązania wypracowane przez naszych konstruktorów i inżynierów. Jako prezes polskiego producenta taboru powiem tak –to także radość i poczucie dumy, bo stajemy się częścią wielkiego projektu modernizacji, którego efektem będą komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz nowy wizerunek polskich kolei…”–powiedział po podpisaniu umowy Tomasz Zaboklicki, Prezes Pesa Bydgoszcz SA .
W ramach prac modernizacyjnych wagony przystosowane zostaną do prędkości 160 km/h, co pozwoli PKP Intercity w pełni wykorzystywać możliwości eksploatacyjne obecnie remontowanych linii kolejowych E-30 (fragment Wrocław – Katowice – Kraków) i E-59 (fragment Wrocław – Poznań – Szczecin), tym samym skracając czas przejazdu na całej trasie z Przemyśla do Szczecina o prawie cztery godziny.
Chcemy, aby każdy planując podróż na trasie Przemyśl –Szczecin wybierał nas, ponieważ PKP Intercity to komfortowe wagony i dobra oferta. Jesteśmy pewni, że dodatkowym argumentem dla naszych klientów będzie skrócony czas jazdy po zakończeniu remontów na tej linii –mówi Marcin Celejewski, Członek Zarządu PKP Intercity ds. Handlowych.
Podpisana dziś umowa stanowi drugi etap projektu odnowy taboru PKP Intercity dla trasy Przemyśl –Szczecin. Zmodernizowane wagony uzupełnią pulę tych, które już w te wakacje trafiły do codziennych pociągów kursujących na tej linii, m.in. TLK Morcinek, TLK Wyspiański, TLK Dolnoślązak, TLK Podkarpacie.
PKP Intercity realizuje projekty taborowe na kwotę ponad 4 mld zł. Dziś podpisujemy największy kontrakt na modernizację taboru w historii spółki. Podejmowane przez nas działania sprawią, że już w 2015 roku, 70% pociągów jeżdżących w barwach PKP Intercity, będzie nowych lub zmodernizowanych–dodaje Janusz Malinowski.
Jak wspominane zostało na wstępie konsorcjum za realizację zlecenia otrzyma 323 490 000 mln zł brutto. Część środków potrzebnych na realizację inwestycji, spółka pozyska z unijnego programu Infrastruktura i Środowisko. Wykonawca zamówienia od momentu wejścia w życie umowy będzie miał 24 miesiące na realizację projektu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024