Najszybszy pociąg w Europie- Bombardier V300ZEFIRO
inforail
04.07.2013 11:06
Najszybszy pociąg w Europie- Bombardier V300ZEFIRO
Bombardier zaprezentował wybudowaną we współpracy z AnsaldoBreda jednostkę Frecciarossa 1000. To skład z rodziny Zefiro –model V300. Producent reklamuje go jako najszybszy pociąg w Europie. Docelowo składy te mają kursować w barwach TrenItalia. Pierwszy z pociągów dużej prędkości czekają teraz jazdy homologacyjne, które odbędą się we Włoszech, na linii Genua – Savona. Regularne kursy z pasażerami zaplanowane są na początek 2015 roku. W ceremonii prezentacji składu wzięło udział ponad 250 gości z Włoch i innych krajów. Obecni byli m.in. Mauro Moretti –dyrektor zarządzający TrenItalia, Claudio Burlando –prezydent regionu Liguria, Lutz Bertling –prezes Bombardiera czy Aldo Cingolani –szef Bertone Design.
Jak wspomnieliśmy V300 Zefiro to najszybszy pociąg europejski. Jego prędkość handlowa to 360km/h, ale podczas jazd testowych pojedzie szybciej, bo 400 km/h. Właściwości jezdne mają zapewnić pasażerom w Italii bardzo dobre czasy przejazdu, nawet na krętych, włoskich trasach. Pociągi są wielosystemowe, dlatego też będą mogły kursować do krajów sąsiednich. To ułatwienie dla pasażerów, którzy na granicy nie będą musieli się przesiadać. Każdy skład będzie ośmioczłonowy, o pojemności 485 osób. Oferowane miejsca będą dostępne w aż czterech klasach. Producent i przewoźnik pomyśleli również o osobach z ograniczonymi możliwościami ruchowymi, dla których przygotowane zostały specjalnie wydzielone miejsca. Będzie też restauracja.
Cieszymy się, że możemy zaprezentować ten wspaniały pociąg –mówi Lutz Bertling, szef Bombardiera. Jest to skład, który otwiera nowe możliwości w dziedzinie szybkich, europejskich kolei. Jesteśmy zadowoleni, że możemy dostarczyć te jednostki do Włoch. Jednostki komfortowe, bezpieczne i przyjazne dla środowiska –dodał.
Za wszystkie 50 pociągów włoski przewoźnik będzie musiał zapłacić 1,54 mld euro. Kontrakt na ich dostawę został podpisany we wrześniu 2010 roku. Jak wspomnieliśmy za przygotowanie jednostek odpowiada konsorcjum Bombardiera i AnsaldoBreda. Kanadyjski producent przygotował projekt koncepcyjny, a także produkuje wózki, osprzęt i systemy kontroli trakcji, zaś AnsaldoBreda odpowiada za montaż.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024